انواع ساز توبا

فهرست مطالب

توبا سازی است از خانواده آلات موسیقی بادی مسی ، وابسته به خانواده ساکس هورن . این ساز نسبتاً جدید است و در قرن نوزدهم به مجموعه سازهای ارکستر افزوده شده است. مهم‌ترین نقشی که به این ساز در آثار موسیقی سمفونیک داده شده، در سمفونی فانتاستیک اثر هکتور برلیوز بوده است. ساز توبا ، به خاطر داشتن سه تا شش پیستون قادر است تمام فواصل کروماتیک یک گام را استخراج کند . وسعت صدای این ساز به طور معمول چهار اکتاو است .

آموزش دف به صورت حضوری

نوع دیگر ساز توبا ، توبای باس ( bass tu ba ) نام دارد و در ارکستر سنفونیک از اهمیت خاصی برخوردار است . صدای توبای باس ، بسیار خشن و درشت و قوی است . نوع دیگر ساز توبا توبای کنترباس نام دارد که به آن هیلکن ( helicon ) هم می گویند . توبای کنترباس بزرگترین ساز از خانواده آلات موسیقی بادی مسی است .
نوازنده این ساز را چنان به گردن خود می آویزد که یک سوی ساز روی شانه چپ و سوی دیگرش زیربغل دست راست قرار می گیرد .موسیقی یعنی راه گریز

در دایره المعارف فارسی آمده است :
« بزرگترین و بمترین ساز مسی از خانواده سازهای بادی . دارای ۳ ، ۴ یا ۶ پیستون است و نواختن آن به سبب زیادی طول لوله پر پیچ و خمش ، مستلزم داشتن نفسی قوی است . توبا از نظر طول و قطر دارای انواع مختلف و نامهای گوناگون است . نوع تنور آن در ارکستر های نظامی استعمال دارد . توبا در نیمه اول قرن نوزدهم در آلمان تکمیل شد و در ارکستر به کار رفت . »

آموزش تنبور در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button