جمله ها و عبارات موسیقایی

فهرست مطالب

جمله ها و عبارات موسیقایی دوتا از سنگ بناهای فرم موسیقی هستند. یک جمله موسیقی کوچک ترین واحد موسیقی است که شروع و پایان معینی دارد. بیشترین جمله های موسیقایی دربردارنده شروعی با یک آکورد I هستند که به یک آکورد IV یا V توالی می یابند و دوباره با آکورد I تمام می شوند. به صورت مبانی و تئوری ، هزارها توالی آکورد قادر است بین آکورد I اول و آکورد IV یا V وجود داشته باشند. هرچند که در آن صورت شاید شنونده تان پا به فرار می گذارد.

آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه فردوس

آموزش گیتار به صورت حضوری

جمله های موسیقایی مانند جمله های یک پارگراف اند مانند ردیفهای سازی موسیقی ایرانی. همان طور که خواننده یک کتاب نمی خواهد یک جمله صد خطی بخواند تا بفهمد منظور از آن جمله چه بوده است، بیشتر مخاطبین موسیقی هم در یک جمله موسیقی به دنبال شنیدن ایده اصلی آن هستند و چنانچه به نظر برسد که مدام در حال پیچ و تاب خوردن بین آکوردها هستید و سر اصل مطلب نمی روید، حوصله شان سر خواهد رفت.
طول یک جمله موسیقایی ضروری است چقدر باشد؟ این واقعا بستگی به آهنگساز آن دارد. اما به طور کلی یک جمله معمولا بین دو تا چهار میزان است. در این فاصله جمله آغاز می شود، یک یا تعداد بیشتری توالی آکورد دارد و باز در آکورد I حل می شود. برای سر درآوردن از توالی آکوردها، آموزش قبلی را مرور کنید.

وقتی یک آهنگساز بخواهد متوجه متوجه شود که گروهی از میزان ها در یک جمله به هم وصل می شوند و مانند یک واحد مهم نواخته می شوند (مانند جمله تیتر در یک مقاله) جمله ها را با یک خط منجنی به نام خط جمله به هم وصل می کند، همان طور که می بینید. دقت کنید که چطور جمله در آکورد I یا آکورد سل ماژور شروع می شود و در همان آکورد هم پایان می یابد. (شماره های بالای اعداد لاتین برای نشان دادن شماره انگشت به پیانیست است. فعلا نیازی نیست که نگران یادگرفتن آن ها باشید. )

آموزش تئوری موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

2 در مورد “جمله ها و عبارات موسیقایی”

  1. درود بر شما. بابت توضیحات شفاف از شما سپاسگزارم. خواهش می‌کنم اصطلاح بین‌المللی «جملهٔ موسیقایی» و همچنین رفرنس نیز ارائه بفرمایید.

  2. خواهش می‌کنم اصطلاح بین‌المللی ابژه‌های موسیقایی را که توضیح می‌دهید همراه با رفرنس ارائه دهید. با سپاس از شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button