پرش های متداول در آموزش ساز گیتار

سایت آموزشگاه موسیقی فردوس قصد دارد تا با برگزاری کلاس آموزش گیتار شما را در یادگیری یاری نماید.

آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه فردوس

آموزش گیتار به صورت حضوری

آموزش آواز خوانی با گیتار

پرسش های متداول در آموزش ساز گیتار

من خیلی پیر هستم تا یاد بگیرم

اجازه دهید صادقانه عرض کنم: هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست، این نگرانی بیش از حد رایج در میان افراد تازه کار است، چه در نوجوانان و چه در افراد ۵۰ ساله، محدودیت سنی برای یادگیری مهارت جدید وجود ندارد. مهم نیست که چه وقتی شروع به کار کنید، کار با هر وسیله یک تجربه ی ارزشمند است که باعث افزایش نظم و انضباط، خلاقیت، هماهنگی و اعتماد به نفس می شود.می توان اذعان داشت جوانان قدرت گیرایی سرع تری نسبت به افراد دیگر دارند، اما، بزرگسالان به تمرین بیشتری نیاز دارند،
زیرا اغلب آنها انگیزه و توجهی را که نوازندگان جوانتر از آن ندارند، دارند، بنابراین برای شروع کار تردید نکنید!

خوب، من آماده ی نواختن گیتار هستم، اولین گام چیست؟

اولین چیزی که باید انجام دهید تعیین نوع آموزش مبتنی بر سبک زندگی شماست.اگر شما به اندازه کافی انضباط دارید و می توانید خودتان یاد بگیرید، اینترنت یک منبع عالی برای تهیه ی ویدیوهای آموزشی است. یادگیری شما به طور مستقل یا با یک مربی خصوصی یا در یک گروه وابسته به موارد زیادی است، پیدا کردن آموزش درست یک گام مهم در ایجاد عادات خوب برای کار طولانی مدت است.

آیا یادگیری گیتار ساده است؟

هیچ کاری به خودی خود ساده نیست.چیزی که کار را ساده میکند اول علاقه شما و لذت بردن شما از آن کار است و دوم توانایی بالای شما در آن زمینه است.

کلاس آموزش گیتار خصوصی بهتر است یا آموزشگاهی؟ کلاس آموزش گیتار چند دقیقه باید باشد؟

ابتدا باید بگویم کلاسهای موسیقی باید به صورت خصوصی برگزار شوند و حتی در آموزشگاهها هم هنرجو به صورت خصوصی درس میگیرد. بحث اصلی بحث زمان کلاس است. طبیعتا هر چه زمان کلاس بیشتر باشد مدرس برای گفتن مطالب آزاد تر است. در اینجا دیگر بحث مالی مطرح میشود.
هر چه کلاس طولانی تر باشد طبیعتا هزینه بیشتری هم دارد. اما به طور کلی کلاس باید حداقل 20 دقیقه باشد و از نظر شخص من حداکثر 1 ساعت. بعد از یک ساعت مغز شما خاموش میشود و توان یادگیری مطالب جدید را ندارد. اگر هم قرار است در یک روز شما بیشتر از 1 ساعت کلاس داشته باشید بهتر است حتما یک زمان استراحت مفید بین دو کلاس داشته باشید. اما به طور کلی بهتر است زمانهای طولانی کلاس به صورت مساوی در هفته تقسیم شود. به عنوان مثال در دانشگاههای موسیقی در کشورهای مختلف هفته ای حتی تا 3 جلسه کلاس برای تمرین نوازندگی برگزار می شود
تا مرتبا هنرجو زیر نظر باشد و از کج رفتن مسیر جلوگیری شود. به طور کلی هنرجو می تواند بسته به تواناییش هفته ای از 1 تا 3 جلسه کلاس موسیقی داشته باشد. فراموش نکنید که نکته اصلی تمرین شماست و این کلاسها فقط مسیر را به شما نشان می دهند.

چه سبکی را برای نواختن گیتار انتخاب کنم؟کدام سبک برای شروع بهتر است؟

هر سبک گیتار یا بهتر بگویم هر مکتب گیتا ( کلاس گیتار فلامنکو ، کلاس گیتار کلاسیک )، خصوصیات خاص خودش را دارد و هر شخصی با توجه به سلیقه و علاقه های شخصی آزاد است یکی را انتخاب کند. طبیعی است که سلیقه ها متفاوت باشد.
اما هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارد.هیچ سبکی هم پیش نیاز سبک دیگری نیست. متاسفانه در بین مردم مطالب اشتباه زیادی در مورد برتری سبکها نسبت به دیگری باب شده از جمله اینکه مثلا کسی که کلاسیک را یاد بگیرد میتواند همه سبکها را بنوازد و یا جملات دیگری از این قبیل. واقعیت این است که به هیچ وجه این طور نیست. کلاسیک ارزشهای خود را دارد و پاپ و فلامنکو هم هر کدام ارزشهای خود را دارا هستند.

با پیک بزنم یا با انگشت؟

کلاسیک و فلامنکو هر دو با انگشت (finger) نواخته میشود و سبک پاپ معمولا با پیک نواخته می شود.
در صورتی که میخواهید سبک پاپ را با انگشت بنوازید باید ابتدا برای مدتی کلاسیک و فلامنکو را فرا بگیرید تا با استفاده از تکنیکهای آن بتوانید سبک پاپ را با انگشت بزنید که این روش زمان آموزش را طولانی تر می کند. اصولا پاپ را باید با پیک(وسیله ای که با آن به سیمها ضربه میزنند یا همان مضراب گیتار) نواخت.

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

نوشته قبلی

ساختار ساز کمانچه

نوشته بعدی

نکاتی برای نواختن پیانو حرفه ای

2 دیدگاه در “پرش های متداول در آموزش ساز گیتار

  1. It’s truly a nice and helpful piece of info. I’m happy that you shared this
    helpful information with us. Please stay us informed like this.
    Thanks for sharing.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.