عوامل موثر بر صدای خواننده

فهرست مطالب

فرقی نمیکند خواننده حرفه ای باشید یا به تازگی شروع له خواندن کرده اید. به هر حال هنگامی که تصمیم گرفتید پا به دنیای خوانندگی بگذارید باید مراقب حنجره خود باشید زیرا این بزرگترین سرمایه شماست. عوامل موثر بر صدای خواننده همه حا در کمین او هستند پس بهتر است با آن ها آشنا باشید تا بتوانید از صدای خود در مقابل این عوامل حفاظت کنید.

از جمله این عوامل هواي سرد است که برای خواننده مي تواند فاجعه آميز باشد زیرا هنگامي كه هوا از تارهاي صوتي عبور مي كند ، آنها را سفت مي كند . خواننده بايد آگاه باشد كه شرايط بيروني صد در صد بر صدا تاثير دارد . هنگامي كه خواننده در كنسرت ـ شايد با يك اركستر ـ درحال خوانندگی است يا بر روي سن نشسته و منتظر اجراست ، بايد مراقب باشد كه سردش نشود .

مشكل ديگري كه يك خواننده ممكن است باآن مواجه شود اين است كه خواننده مجبور باشد از رختكن با درجه حرارت بسيار متفاوت به روي سن برود . خواننده بايد از تمام اين چيزها آگاهي داشته باشد وبراي محافظت از ساز صدا در مقابل آسيبهاي وارده احتياط كند.

آموزش آنلاین آواز در آموزشگاه فردوس

آموزش آواز به صورت حضوری

هر خواننده اي بايد براي تقويت حفره ي قفسه ي سينه و قسمتهاي پايين شكم تمرينات فيزيكي اي را انجام دهد . شنا و باله از جمله ورزشهاي بسيار مفيد هستند. همچنین تعادل هورمونها در تمام طول كار براي خواننده بسيار مهم است . مثلا ميزان ترشح غده ي تيروئيد نبايد بسيار بالا يا پايين باشد . تعادل تيروئيد به شدت بر روي صدا تاثير مي گذارد . هنگامي كه يك خواننده صدايش مي گيرد و نتهاي بالاتر را نمي تواند به آساني قبل بخواند وصدايش خسته شده ، عاقلانه است كه به پزشك مراجعه كند زيرا احتمال اختلال در كار تيروئيد وجود دارد. مصرف دارو بر روي صدا به طور حتم تاثير مي گذارد و به روي بعضي از صداها بيش از بقيه .

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button