ارگ (کیبورد) و پیانو

فهرست مطالب

بعد از همه حرف هایی که زدم و کارهایی که انجام دادم، باید بگویم شاید چیزی که ارگ و پیانو را تا این حد خاص می کند این باشد که برای یادگیری اش باید خیلی وقت بگذارید و در عوض نتیجه فوق العاده ای هم خواهید گرفت. پیانو زدن یک جنبه ی ذهنی و یک جنبه فیزیکی دارد. برای نواختن کیبورد ( ارگ) و پیانو هم خلاقیت لازم است و هم نظم و به کارگیری همزمان بدن و ذهن برای این کار بسیار خوشایند و لذت بخش است.

وقتی نت خوانی و نواختن نت ها روی ارگ و پیانو را یاد می گیرید، حلقه هایی اطلاعاتی از مغز به بدنتان ایجاد می کنید. اولین حلقه از چشم به مغز است، یعنی وقتی که نت ها را می بینید و اطلاعات را پردازش می کنید.

آموزش آنلاین پیانو در آموزشگاه فردوس

آموزش پیانو به صورت حضوری

در دومین حلقه، مغز سیگنال هایی به دستها و انگشتان تان می فرستد و به آنها می گوید کجا و چطور حرکت کنند. انگشتان تان این حس را پیدا می کنند که لمس کردن و ردن کلیدهای مختلف، شدت ضربه و جای آنها، چه صداهای مختلفی را تولید می کند. سومین حلقه زمانی ست که گوش هایتان صدایی را که از کیبورد و پیانو در می آید، می شنوند و دوباره اطلاعاتی را برای مغز می فرستند تا پردازش شود: آیا نت و ریتم درست را زدم؟ نت را زیادی قوی یا زیادی آرام زدم؟ آیا این چیزی که زدم اصلآ شبیه موسیقی بود؟ همه ی این اطلاعات به شما کمک می کند سیگنال های درست تری بفرستید و نتایج بهتری بگیرید.

وقتی هنرمند درون شما مشغول فعالیت است، این تجربه ی کاملآ حسی با عامل تفسیری دیگری همراه می شود؟ نت ها و دستورالعمل های نوشته شد؟ روی کاغذ نمی توانند کاملا مشخص کنند که موسیقی نواخته شده چه صدایی باید داشته باشد. به همین علت است که وقتی دو پیانیست یک قطعه ی یکسان را می نوازند، دو اجرای کاملا متفاوت خلق می کنند. حتی دو اجرا از یک پیانیست هم با هم تفاوت دارند. در نواختن ارگ و پیانو شما در اجرای موسیقی تصمیم گیرنده هستید: با چه سرعتی، چقدر بیشتر، چقدر کمتر و چند قطعه برای شنوندگان اجرا کنید.

ترکیب مهارت های اجرایی و تفسیر موسیقی چیزی است که هنگام نواختن ارگ و پیانو، اتفاق می افتد. حتی وقتی فقط نتی را که نوشته شده می زنید، تفسیر شخصی شما در نوازندگی تان دخیل است. وقتی کیبورد یا پیانو می زنید، از روز اول موسیقیدان هستید.

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button