انواع ساز ارف

آموزش موسیقی کودکان (ارف)
فهرست مطالب

ارف یک شیوه آموزش موسیقی به کودکان است که از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا کودک به راحتی با آن ارتباط بر قرار میکند و آموزش موسیقی را برای کودک جذابتر و راحت تر میکند. برای این نوع آموزش نیز سازهای به خصوصی در نظر گرفته میشود که در این مقاله میخواهیم شما را نمونه هایی از این سازها آشنا کنیم.

آموزش موسیقی به کودکان به روش ارف در آموزشگاه موسیقی

انواع سازهای ارف از خانواده سازهای ملودیک ضربی زیلوفون ها:

سازهایی با تیغه های چوبی که با ضربه زدن توسط مضراب به صدا در می آیند.

متالوفونها و بلز :

سازهایی با تیغه های فلزی که با ضربه زدن توسط مضراب به صدا در می آیند. در ابتدای شروع موسیقی کودکان آموزش بلز پیشنهاد می شود.

از خانواده سازهای ملودیک کششی فلوت ریکوردر و ملودیکا:

سازهای بادی هستند که دراثر دمیدن تولید صدا می کنن. فلوت ریکوردر در گروه بندی تخصصی به گروه”بادی چوبی” و ملودیکا به سازهای “بادی شستی دار” مربوط می شود.

سازهای ضربی : ازجمله انواع طبل ، سنج ، سه گوش ، دایره زنگی و دقک و… البته هنرجویان برای تمرین درمنزل فقط از سازهای بلز و فلوت ریکوردر استفاده می کنند . مدت زمان آموزش در سنین مختلف برحسب نیازهای آنان متفاوت است به طوری که برای آمادگی 2 الی 5/2 سال و برای گروه سنی الف ( اول،دوم وسوم دبستان ) 5/1 سال و گروه سنی ب (چهارم و پنجم دبستان ) 1سال و گروه سنی ج ( مقطع راهنمایی ) یک تا سه ترم درنظر گرفته شده است.

معمولا ً هنرجویان ارف فرصت مشاهده در برخی از اجراهای گروهی ارکستر پارس را در طول دوره خود به دست می آورند. به علاوه بطور اختصاصی در پایان دوره ارف هنرجویان همزمان با اجراهای مختلف که توسط مربیان مرکز انجام می شود با سازهای متفاوت آشنا می شوند . درعین حال مربیان هر دوره با توجه به آشنایی با توانمندی های موسیقایی و فیزیکی شاگردانشان و علاقه مندی آنان که در طول دوره به کمک ارزشیابی های مستمر به دست می آید آنان را در انتخاب ساز راهنمایی می کنند.

آموزش تنبک در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

1 در مورد “انواع ساز ارف”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button