پولیش کردن کلیدهای پیانو

یکی از مشکلاتی که نوازنده ها معمولا با آن مواجه هستند این است که کلیدهای پیانو بعد از چند ماه کثیف میشوند. دلیل این امر این است که مرتب تحت تاثیر عرق و چربی دست هستند و گرد و غبار بیشتری جذب میکنند. البته راه پیشگیرنده برای این موضوع این است که قبل از استفاده از پیانو دست های خود را بشویید. اما بهرحال شما نیاز به تمیز کردن کلیدهای پیانو دارید.

آموزش آنلاین پیانو در آموزشگاه فردوس

آموزش پیانو به صورت حضوری

یکی از جدیترین آسیب های وارده به پیانو در اثر استفاده از مواد شوینده و براق کننده غیر استاندارد است. برخی افراد از براق کننده مبل یا حتی داشبورد ماشین برای براق کردن پیانو خود استفاه میکنند که اسیب جدی به ان میرساند. چراکه حلال های موجود در این مواد لایه نازکی از کلیدهای پیانو را برمیدارند. استفاده مداوم از این حلالها به مرور زمان سبب فرسایش کلیدها میشود. به طوری که تغییر رنگ محسوسی را تنها بعد از چندبار استفاده شاهدیم.

یکی دیگر از اسیب های وارده به خاطر استفاده از پارچه های زبر و غیر استاندارد است. برای تمیز کردن کلیدهای پیانو همیشه از پارچه نرم و لطیف استفاده کنید. دستمال های تمیز کننده ال سی دی بهترین دستمال ها برای این کار است. هرگز از دستمال های زبر و خشن استفاده نکنید چراکه موجب خط انداختن روی کلید پیانو میشود. رطوبت پارچه باید بسیار کم باشد به حدی که وقتی آن را روی سطح میکشید اثری از رطوبت روی آن باقی نماند. اگر از آب زیاد استفاده کنید باعث میشود که آب اضافی بین کلیدها نفوذ کند و باعث باد کردن کلیدهای پیانو میشود. به یاد داشته باشید که فقط روی کلیدها دارای روکش ضد آب است. بلافاصله بعد از این مرحله با یک پارچه خشک روی پیانو بکشید تا لک آب روی آن باقی نماند.

بهترین حالت تمیز کردن یک اکتاو و خشک کردن آن و سپس تمیز کردن اکتاو بعدی است. به هیچ وجه از پارچه های رنگی که ممکن است با کشیده شدن روی سطح کلید ها از خود رنگ پس دهند استفاده نکنید. در برخی موارد، پاک کردن رنگ پارچه از روی کلید ها غیر ممکن است… پیشنهاد می شود از دو پارچه مختلف برای کلید های سیاه و سفید استفاده کنید یا اینکه ابتدا کلیدهای سفید که کثیفی را بیشتر از خود نشان می دهند تمیز کنید و سپس کلیدهای سیاه را پاک کنید.

دقت کنید که هرگز از مواد ضد عفونی بصورت اسپری استفاده نکنید و تنها با مرطوب کردن یک دستمال تمیز و کشیدن آن به نحوی که در بالا توضیح داده شد کلیدها را ضدعفونی کنید. بهترین مواد ضد عفونی کننده شستشو دهنده های وسایل نوزاد است. همچنین برای ضد عفونی می توانید از سه قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید استفاده کنید. همچنین مراقب باشد که هنگام کشیدن پارچه روی پیانو ناخن شما روی کلیدهای پیانو خط نندازد. و انگشتر ، ساعت و یا هرچیزی که ممکن است باعث مخدوش شدن پیانو شود از دست خارج کنید. از گذاشتن وسایل روی پیانو جدا پرهیز کنید . زیرا با کوچکترین جابجایی وسایل، رنگ پیانو مخدوش شده و تنها با پالیش کردن برطرف می شود . اگر نیاز دارید برخی وسایل ضروری را روی پیانو بگذارید حتما زیر آن را پارچه ای نرم پهن کنید.

هیچگاه خودتان اقدام به پالیش کردن پیانو نکنید و این کار را از خدمات دهنده مجاز پیانو بخواهید پالیش کردن غیر حرفه ای ممکن است به رنگ پیانو آسیب بزند . تمیز کردن قطعات داخلی پیانو نیز باید توسط فرد حرفه ای انجام شود . یک دستگاه پالایش کننده هوا در محل قرار گرفتن پیانو به خوبی گرد و غبار را جذب می کند و استفاده از آن توصیه می شود.

آموزش دف در آموزشگاه موسیقی فردوس

نوشته قبلی

نی هفت بند چه ویژگی هایی دارد

نوشته بعدی

سوالات متداول هنرآموزان گیتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.