ویژگی های گیتار اکوستیک

فهرست مطالب

گیتار کلاسیک دارای صدای آرام و روح نواز است و گیتار آکوستیک صدای تیزتر نسبت به گیتار کلاسیک دارد.

تفاوت در جنس سیم ها :

گیتار کلاسیک ۳ سیم از جنس نایلن فشرده شده و ۳ سیم از جنس فلز تنیده شده حول یک محلور ابریشم

تفاوت ظاهری :

گیتار آکوستیک نسبت به گیتار کلاسیک بدنه بزرگتری دارد .

تفاوت در سبک موسیقی :

گیتار کلاسیک: سبک کلاسیک

گیتار آکوستیک : سبک های بلور ، کانتری ، راک ، فولک و متال

در ظاهر گیتار آکوستیک شبیه به گیتار کلاسیک است. اما سیمهای این گیتار فلزی است و کاسه صدای آن بزرگتر از گیتار کلاسیک می‌باشد. به همین دلیل صدای گیتار آکوستیک دارای یک زنگ خاص است و به دلیل همین طنین زنگدار بیشتر در آهنگهای بلوز، کانتری، فولک و راک به کار می‌رود.

آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه فردوس

آموزش گیتار به صورت حضوری

علاوه بر این، این دو گیتار در برخی تکنیک‌های نوازندگی با هم تفاوت دارند. دسته گیتار آکوستیک نسبت به گیتار کلاسیک باریکتر است و سیمها به یکدیگر نزدیک ترند؛ لذا تکنیکهایی مثل باره گرفتن روی این ساز راحت تر است و حتی بعضاً تکنیکهایی روی این ساز قابل اجرا است که با گیتار کلاسیک امکان‌پذیر نیستند. برای مثال بعضی از نوازندگان آکوستیک، از انگشت شست دست چپ خود برای گرفتن سیمهای بالاتر استفاده می‌کنند. البته اجرای صحیح و شفاف نتها با این ساز قدرت بیشتری لازم دارد. چرا که سیمهای این ساز فلزی هستند و حتی در سازهای با اکشن پایین، نسبتاً به نیروی بیشتری برای نواختن نت یا بند کردن (Bending تکنیکی است که در پی ان نوازنده به جای عوض کردن یک یا نیم فرت سیم را در پهنای دستهٔ گیتار می‌کشد) احتیاج دارند.

تفاوت گیتار آکوستیک با گیتار فلامنکو

گونهٔ اسپانیایی گیتار آکوستیک با عنوان گیتار فلامنکو شناخته می‌شود؛ که نامش را از سبک زیبای فلامنکو به ارث برده‌است. گیتار زمانی وارد موسیقی فلامنکو شد که اسپانیایی‌ها فلامنکو را با سازهای دیگری می‌نواختند. پس از آن گیتار به شدت بر این موسیقی تأثیر گذاشت و هم اکنون کاملاً به آن وابسته‌است جنس سیم های گیتار اکوستیک فلزیه و جنس سیم های گیتار کلاسیک نایلونی هست (بجز سیم های باس که اون ها فلزی هستن) برای همین گیتار اکوستیک صدای زنگدار تر و خشن تری نسبت به صدای نرمتر گیتار کلاسیک داره . از نظر بدنه هم که با هم فرق دارند . دسته گیتار اکوستیک باریکتره و به گیتار الکتریک نزدیک است و بیشتر هم توی سبک های پاپ و راک و کانتری و از این قبیل سبک ها استفاده میشه .

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button