خلاقیت با موسیقی

فهرست مطالب

برای کسانی که دوست دارند در جلسات و شرایط کاریِ خلاقانه به موسیقی گوش کنند، حضور یک عامل انگیزنده بهترین موقعیت را به وجود می‌آورد. محققان نشان داده‌اند که درجه‌‌ی کمی از صدای محیط می‌تواند خلاقیت را به جریان بیاندازد، اما این درجه مرز باریکی دارد؛ صدا‌های بلند تمرکز کردن را بسیار مشکل می‌کنند. وقتی درگیر یک کار عمیق هستید غرش صدا و ترکیبات صوتیِ گوشخراش بیشتر ضرر می‌رسانند تا فایده. تحقیقی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که وقتی به دنبال پوشش صوتی (پوشش دادن صداهای مزاحم با صدایی دیگر) با استفاده از صدای پس‌زمینه هستید، صداهای طبیعی مثل صدای امواج ساحل علاوه بر ماسکه کردن صدای مزاحم می‌توانند به بهبود تمرکز افراد نیز کمک کنند.

آموزش آنلاین پیانو در آموزشگاه فردوس

آموزش پیانو به صورت حضوری

شما باید دنبال یک صدای پس‌زمینه‌ی آرام باشید، فرقی نمی‌کند آن‌ را به وجود آورید یا به طور طبیعی ایجاد شود.

آشنا بودن موسیقی تمرکز را بالا می‌برد

اگر برای پروژه‌ای نیاز به تمرکز زیاد دارید، گوش دادن به موسیقی آشنا می‌تواند مفید باشد. دلیل اینکه موسیقی جدید ممکن است تمرکز را کاهش دهد این است که باعث غافلگیری می‌شود؛ چون نمی‌دانید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید، با دقت گوش می‌دهید تا ببینید کلمات بعدی چیست. اما در یک موسیقی آشنا می‌دانید کلمات بعدی چیست، پس توجه به آن به تمرکز کمتری احتیاج دارد.

سفر به دنیای یک موسیقی جدید ممکن است سودمند باشد، ولی اگر در حین انجام کار موسیقی گوش می‌کنید، بهتر است در یک مسیر آشنا گام بردارید.

آموزش تنبور در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button