زندگینامه نیل پرت ترانه سرای درامر

فهرست مطالب

زندگینامه نیل پرت ترانه سرای درامر حواشی و فراز و فرود های بسیاری دارد در این نوشتار با او بیشتر آشنا میشوید. نیل پرت (Neil Ellwood Peart) یکی از بهترین ترانه سراهای حوزه راک بوده که خود نوازنده ساز های درام نیز بوده است. این هنرمند در سال 1953 در اونتاریو کانادا به دنسا آمد و در 13 سالگی به نوازندگی درام روی آورد و به سختی خانواده اش را راضی کرد تا چوب های درام نوازی و یک پد پلاستیکی برایش تهیه کنند و در عوض آن ها نیز قول دادند اگر یک سال تمام کار درام نوازی را ادامه دهد یک ساز کامل درام برایش تهیه کنند و اینگونه شد که در 14 سالگی به ساز آرزوهایش رسید در آن زمان او در انگلیس و مهد موسیقی راک زندگی میکرد.

آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه فردوس

آموزش گیتار به صورت حضوری

 

در دوارن نوجوانی، وی کارش را با گروههای محلی شروع کرد و از گروهی به گروه دیگر میرفت و بخاطر همین مسئله، درس را در مقطع دبیرستان رها کرد تا بتواند بصورت تمام وقت به نوازندگی بپردازد. در آن دوران استیل نوازندگی وی بشدت تحت تاثیر اشخاصی چون John Bonham و Keith Moon که در موسیقی هارد راک انگلیس مورد توجه بسیاری بودند قرار داشت.

وی همچنین در آنزمان زیر نظر استاد جز با نام Freddie Gruber تحت آموزش جدی قرار گرفت که تاثیر زیادی بر درک او از موسیقی و توانایی تکنیکی اش داشت.

اما با توجه به فعالیتهایش وی نتوانست موفقیتی در خور توجه بدست بیاورد و در سال ۱۹۷۴ بود که وی به کشورش بازگشت و به گروه محلی Rush در تورنتو پیوست و جایگزین درامر قبلی گروه شد .

هرچند وی در مقطع کوتاهی با گروه دچار مشکلاتی شد اما در ۲۹ جولای همان سال بصورت رسمی به گروه پیوست و بعنوان درامر جدید گروه معرفی شد و توانست در تور این گروه در آمریکا شرکت نماید و این شروعی بود برای موفقیتهای وی در عرصه موسیقی راک.

وی بسرعت توانست جایگاه خوبی را در گروه بدست آورد و جدا از نوازندگی نیز از اشعارش در ترانه های گروه استفاده میشد تا اینکه وی اولین آلبوم را با عنوان Fly by Night همراه با گروه ضبط نمود که این آلبوم توانست فروش قابل توجهی را در امریکا از آن خود نماید.

پس آن توری در انگلیس و ضبط دومین آلبومش، گروه را بیش از پیش مطرح ساخت. اما در زمینه نوازندگی وی از نوازندگان درام گروههای مشهوری چون لدزپلین و کینگ کریمسون و غیره تاثیر زیادی گرفت برخی از این نوازندگان :
Led Zeppelin’s John Bonham, King Crimson’s Michael Giles, Phil Collins, Steve Gadd, Billy Cobham, Buddy Rich, Bill Bruford و Gene Krupa بودند که در استیل و سبک نوازندگی او تاثیر زیادی گذاشتند. Gene Krupa در حقیقت اولین گروهی بود که او را تحت تاثیر قرار داد تا به نوازندگی درام و ترانه سرایی روی آورد.

اما در نهایت وی توانست خود نیز صاحب سبک شود که باید آنرا حاصل تجربه و آشنایی اش با سبکهای مختلف نوازندگی دانست.
وی یکی از محبوبترین نوازندگان درام در سطح جهان میباشد که در نظر سنجی هایی که مجله Modern Drummer magazine انجام داده است، توانسته این عناوین و جوایز را بخود اختصاص دهد:

* Hall of Fame: 1983

* Best Rock Drummer: 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 2006 (won vote count, but ineligible*)

* Best Multi-Percussionist: 1983, 1984, 1985, 1986

* Best Percussion Instrumentalist: 1982

* Most Promising New Drummer: 1980

* Best All Around: 1986

* 1986 Honor Roll: Rock Drummer, Multi-Percussion

* Best Instructional Video: 2006, for Anatomy of A Drum Solo

* Best Drum Recording of the 1980s, 2007, for “YYZ” from Exit…Stage Left

* Best Recorded Performance:

1980: Permanent Waves

1981: Moving Pictures

1982: Exit…Stage Left

1983: Signals

1985: Grace Under Pressure

1986: Power Windows

1988: Hold Your Fire

1989: A Show of Hands

1990: Presto

1992: Roll the Bones

1993: Counterparts

1997: Test for Echo

1999: Different Stages

2002: Vapor Trails

2004: R30

2007: Snakes and Arrows

وی در سال ۲۰۰۷ این جوایز را از نشریه Drummer magazine دریافت نمود:
* Drummer of the Year

* Best Progressive Rock Drummer

* Best Live Performer

* Best DVD (“Anatomy Of A Drum Solo”)

* Best Drumming Album (Snakes & Arrows)

از وی کتابها و DVD های آموزشی بسیاری منتشر شده است که از جمله آنهاA Work in Progress. 2002، Anatomy of A Drum Solo Leonard. 2005 را میتوان نام برد.

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button