فرم صحیح ناخن در نواختن گیتار

فهرست مطالب

اگر شما علاقه مند به نواختن گیتار هستید یکی از موضوعات اصلی فرم ناخن های شما میباشد. ناخن های دست راست باید اندازه ای مناسب داشته باشند. زیرا اگر کوتاه باشد نمیتواند صدای شفافی تولید کند و اگر زیادی بلند باشد سرعت و خلاقیت را از شما میگیرد.

حد مناسب بلندی ناخن ها برای نوازندگی گیتار به راحتی شما بستگی دارد اما حد معمول آن بین ۱ تا ۳ میلیمتر است. برای اینکه بدانید ایا اندازه ناخن های شما مناسب است یا خیر کف دست راست خود را به طرف صورتتان بگیرید و نوک انگشتانتان را در مقابل چشم خودد بگیرید و به آن ها نگاه کنید. ناخن های شما باید از نوک انگشتانتان بیرون زده باشد.

آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه فردوس

آموزش گیتار به صورت حضوری

البته برای شروع نوازدندگی گیتار که از اندازه صحیح ناخن های خود اطلاع ندارید بهتر است در ابتدا با اندازه ۱ تا ۱.۵ میلیمتر نوازندگی گیتار را شروع کنید و سپس رفته رفته به فرم و اندازه مناسب ناخن های خود برسید.

فرم معمول ناخن های برای نوازندگان گیتار این است که انحنای ناخن ها با انحنای سر انگشتان یکی باشد. و بدترین فرم برای ناخن ها فرم فانتزی به صورتی که وسط آن تیز و بلند باشد است. چون ناخن ها رشد روزانه دارند شما باید روزانه به آن رسیدگی کنید و با سوهان ناخن ظریف آن ها را فرم هید. اکیدا از سوهان ناخن های زبر و ضمخت استفاده نکنید چرا که به ناخن های شما آسیب میرساند.

اگر ناخن های شما به طرف پایین خم شد یا کناره های آن خمیدگی پیدا کرد باید ان را با سوهان ناخن مرتب کنید زیرا این باعث میشود که سیم گیتار زیر ناخن های شما گیر کند. هر چند روز یک بار ناخن های خود را سوهان بزنید تا از رشد بیش از حد آن ها جلوگیری کنید و همیشه ناخن های خود را در اندازه ثابتی نگه دارید.

توصیه میشود افراید که ناخن های شکننده دارند از روش های زیر استفاده کنند:

استفاده از ناخن مصنوعی
استفاده از چسب های تقویت ناخن

حتی اگر ناخن های نامناسب از نظر شکل و استحکام دارید می توانید با صرف کمی دقت و توجه آنها را به شرایط مطلوب نزدیک کنید. در مورد ناخن های دست چپ، باید همواره کوتاه و سوهان کشیده باشند اما بیش از حد آنها را کوتاه نکنید چرا که داشتن مقدارکمی ناخن پشتوانه محکمی برای قسمت گوشتی انگشتان شما می باشد و حرکت دست چپ شما را بر روی فینگر برد گیتار راحت تر می کند.

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button