ویژگی های استاد آواز خوب

فهرست مطالب

آکادمی فردوس اساتید مجرب و سطح بالا را برای کلاس آموزش آواز خود انتخاب می کند. اولین گام در خوانندگی که حتی از صدا سازی هم پیشی میگیرد پیدا کردن یک استاد آواز خوب است. از ویژگی های استاد آواز خوب میتوان به این اشاره کرد که باید اخلاق خوبی داشته باشد تا بتواند با شاگرد به خوبی ارتباط برقرار کند و البته که باید دانش خوبی هم داشته باشد! يك معلم آواز در درجه ي اول بايد خواننده ي خوبي باشد . اين امري ضروري است بسيار اتفاق مي افتد كه مربيان تصميم به آموزش آواز مي گيرند . اين يك اشتباه است . يك معلم خوب بسيار ارزشمند است ،  وشما بايد يك متخصص آواز ( يك معلم آواز ) داشته باشيد ، كسي كه احساسات ايجاد صداي خوب را تجربه كرده باشد. اين تئوري كه هنرجوي مذكر بايد با معلم مذكر كار كند و هنرجوي مؤنث با معلم مؤنث هيچ پايه واساسي ندارد . چنين فرضيه اي صرفا براساس تفاوتهاي فيزيكي موجود در مكانيسم صداي هر جنس واقعيت ندارد.

آموزش آنلاین آواز در آموزشگاه فردوس

آموزش آواز به صورت حضوری

اين موضوع كه حنجره ي مردان معمولا بزرگتر از زنان است ،درست است. اما عضلات و اعصابي كه در خواندن دخالت دارند از نظر ساختاري و ديناميكي يكسان اند . تنها تفاوت ، ممكن است تغيير هورمونها وچگونگي تاثير آنها برروي مكانيسم آوازي باشد . انتخاب معلم ، تنها براساس تفاوتهاي جنسي ، كاملا غير موجه مي باشد.

يك حقيقت بسيار مهم در انتخاب استاد آواز ، اعتماد است . هنرجو بايد كاملا به معلم اعتماد داشته باشد و از تعليمات او پيروي كند، و فراگيري روند كار بايد پيشرفت مداوم اورا تضمين كند . وقتي هنرجو تكنيك و تاثير آن را برروي صدا درك كند ، قادر خواهد بود پيشرفت حتمي خود را در داشتن صدايي آزاد با گرمي، رنگ، و شور و هيجان احساس كند. اين كار معلم است كه صدا را آزاد كند، اما در وسعت بخشيدن به صدا نبايد به زور متوسل شود . هنرجوي دور انديش بايد به صداي هنرجويان معلمي كه قصد دارد با او كار كند ، گوش كند . بعضي از مواقع استاد آواز صداي هنرجويانشان را تنها بزرگتر مي كنند، درحالي كه اين به مفهوم بهتر نيست . معمولا وقتي صدايي با زور بزرگتر مي شود ، خواننده قابليت خواندن mezzo poco يا pianassimo را از دست مي دهد . اما هنگامي كه از تكنيك صحيح آواز استفاده مي شود، صدا از نظر حجم رشد مي كند و قابليت آهسته خواندن را نيز پيدا مي كند.

آموزش تئوری موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button