تمرین هایی برای پیشرفت نوازندگی در کیبورد

فهرست مطالب

شاید شماهم از آن دسته افرادی باشید که سالهاست تمرین نوازندگی میکنید اما هنوز پیشرفت چندانی نکرده اید. تا حایی که شاید حتی گاهی این فکر به مغزتان خطور کند که اصلا استعداد نوازندگی ندارید و بهتر است این کار را رها کنید. میخواهید یاد بگیرید که چطور در نواختن پیانو یا کیبورد مثل حرفه ای ها باشید؟ این مقاله به پیشرفت نوازندگی در کیبورد شما کمک شایانی میکند.

آموزش آنلاین پیانو در آموزشگاه فردوس

آموزش پیانو به صورت حضوری

الگو شناسی را فرا بگیرید

هر آهنگی نوشته میشود، از یک الگو و ساختار قسمت ها و تسلسل های آکورد تشکیل شده است. شما باید تنها به یک آهنگ مدرن مثل نغمه های بیتل ها گوش دهید، متوجه مفهوم کادانس موسیقایی این نوشتار شوید. برای ازدیاد منابع موسیقیایی خود و پیشرفت مهارتتان و بهبود آن،سعی کنید هر آهنگی که می شنوید را سریعا و به راحتی، الگوهایش را یاد بگیرید.

با اعداد بنوازید

هر آهنگی که نوشته شده است در یک کلید خاص است. هر کلید گام خود را دارد، سری از نت های در فواصل معین. هر کدام از آنها صدای طبیعی و مطبوع به گوش می دهند وقتی که در ترتیب خود نواخته شوند. هر گام در هر کلید ، آکورد یک و آکورد دو خود را دارد. بجای مجبور کردن خود برای حفظ کردن چگونه یاد گرفتن آکوردهای پیانو و کیبورد بر اساس عادت، بجای آن کلیدهایی که آکوردها در آن نواخته شدن و گام ها را یاد بگیرید. در آن صورت خیلی سریع و به راحتی می توانید بفهمید چگونه یک آکورد را در هر کلیدی درجا بنوازید. چه آن آکورد مورد نظر را حفظ کرده بودید یا نه!

مهارت هایتان را به نمایش بگذارید

البته ما پیشنهاد نمی کنیم که به صورت غیر عرف اجتماعی جامعه به خیابان بروید ولی پیشنهاد می کنیم که وقتتان را در کنار موسیقی دانان استثنایی بگذرانید. عضلات بدن، حافظه بالاتری از توانایی فراخوانی ذهن هوشیار ما دارند. با به سادگی غوطه ور شدن در محیط که گوش شما در معرض شنیدن و نمایش قرار بگیر، با نواخته شدن موسیقی که شما مشتاقید، بدنتان واکنش ساده تری در بازتولید آن صداها روی کیبورد یا پیانوی خودتان را نشان می دهد.

مهمترین چیزی که در ماجراجویی نوازندگی کیبورد و پیانو شما باید این است که بخاطر بیاورید که به آن هر روز توجه نشان دهید. نیازی نست که برای ساعت ها و ساعت ها در روز تمرین کنید تا نوازنده خوبی شوید.فقط احتیاج است که هر روز زمانی حتی کوتاه را وقف کیبورد یا پیانو کنید تا مهارت هایی که در حال یاد گرفتید، در ذهن و بدنتان باقی بماند.

گوش بدهید

نکته امروز درباره یادگرفتن نواختن از طریق گوش دادن است. راز یادگیری نواختن از طریق گوش دادن، ساده است. همان طور که در مقاله قبلی یاد گرفتید، 12 کلید موسیقی وجود دارد. با انجام دادن آن، می توانید راحت هر موسیقی که می شنوید را به کلیدی که دوست دارید، انتقال بدهید. انتقال را یاد بگیرید و سپس به سطح بعدی نوازندگی کیبورد و پیانو، ارتقاع خواهید یافت. که همچنین مهارت فی البداهه نوازی را نیز یاد خواهید گرفت.

بیشتر نوازندگان پیانو می توانند صفحه نت های موسیقی ها را بخوانند و دنبال کنند، ولی کمتر دیده می شود که نوازنده ای بنشیند و شروع به نوازندگی فی البداهه بدون شنیدن آهنگی که شنیده است، بکند و صداهای مطبوع و خوبی به گوش بدهد. البته، اگر هنوز نمی دانید که چطور صفحه نت های موسیقی کیبورد و پیانو را بخوانید، پس ممکنه هنوز بخواهید این مهارت رو بخوبی یاد بگیرید. ولی هزینه یادگیری اصول موسیقی فقط در نوشته شده ها نیست، بلکه در گوش دادن نیز هست. در تعاریف موسیقی، به این ترم، تمرین گوش می گویند. یاد بگیرید، که صداهای فواصل هارمونیک و ملودیک رو تشخیص دهید و بیش از نیمی از راه پیشرفت را از این طریق طی کنید.

آموزش تئوری موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button