مزیت ما حضور برترین اساتید اهل موسیقی و هنر در آکادمی است

برترین اساتید آواز تهران در آکادمی آوای فردوس

نرخ موفقیت هنرجویان ما زیر نظر اساتید بیش از 80 درصد است و این یعنی برترین آمار آموزشی موسیقی، شما هم همراه ما باشید...

یادگیری تخصصی ترین سازها در آکادمی آوای فردوس

کلاس آواز آوای فردوس؛ یادگیری با بهترین اساتید تهران

بیش از 2 هزار هنرجو با ما موسیقی را یاد گرفته‌اند، شما هم یاد بگیرید

3 برنامه متفاوت برای آموزش از صفر تا صد موسیقی

فقط شروع کنید؛ باقی موارد در مسیر برای شما میسر می‌شود

آموزش موسیقی برای ما عاشقانه‌ترین کاریست که هر روز بخواهیم انجام دهیم، اینجاییم تا شما هم در کنار ما این ماجراجویی عاشقانه را شروع کنید

کلاس خوانندگی پاپ مقدماتی

آموزش مخصوص افراد مبتدی
جلسه 10 مدت زمان: 2 ماه
  • ردیف صدایی، درجه، خطوط حامل، اکتاو
  • وسعت صوتی، رژیستر ، کلیدها (سل ، فا، دو)،
  • سیستم یازده خطی، کوک مویسقایی
  • ریتم، کشش‌های زمانی نت ها، صحیح نویسی
  • نرم افزار نت نویسی، علائم حفظ کشش‌ها نت
  • انواع خاص تقسیمات ریتمیک، تاکید، متر
  • میزان، میزان نما، متر و میزان نمای ساده
  • متر و میزان نمای مرکب، (دو، سه، چهار) ضربی ها
  • پلی متر، syncopation ، آوف تاکت، سنکپ
  • علائم آلتراسیون، دینامیک، تمپو

کلاس خوانندگی پاپ پیشرفته

آموزش مخصوص افراد سطح بندی
جلسه 10 مدت زمان: 2 ماه
  • علائم مهم در نت نویسی
  • فاصله ملودیک و هارمونیک، وسعت درجه ای و پرده ای
  • وسعت درجه ای و پرده ای فاصله، فواصل افزوده و کاسته
  • فواصل میان درجات اصلی ریدف صدایی
  • فواصل ساده و ترکیبی، آنهارمونیزم فواصل
  • فواصل دیاتونیک و کروماتیک، کنسونانس و دیسونانس
  • آکورد، هارمونی، تریاد (ماژور، مینور، کاسته و افزوده)
  • علامت گذاری تریادها آکورد های (پایگی، معکوس اول و معکوس دوم)
  • آکورد هفتم، آکورد کنسونانس

کلاس خوانندگی پاپ مقدماتی تا پیشرفته

آموزش مخصوص افراد مبتدی
جلسه 20 مدت زمان: 4 ماه
  • آموزش تخصصی نت خوانی
  • آموزش تخصصی وزن خوانی
  • آموزش تخصصی زینت ها و اصطلاحات موسیقی
  • آموزش تخصصی انواع فواصل موسیقیایی
  • آموزش تخصصی انواع آکورد ها و علامت گذاری ها
  • آموزش تخصصی مد ماژور
  • آموزش تخصصی مد ماژورمینور
  • آموزش نکات حرفه ای و ویژه تئوری موسیقی
  • تمرین و فعالیت های ویژه یادگیری موسیقیایی
با یک تماس تلفنی شروع کنید و با یک ساز به پایان برسانید

مراحل ثبت‌نام و حضور در کلاس‌های موسیقی

با ما تماس بگیرید تا بشما کمک کنیم مسیرتان را در مسویقی کشف کنید، برای این ماجراجویی هیجان‌انگیز کنارتان هستیم

مرحله 1

پر‌کردن فرم ثبت‌نام

مرحله 2

تماس ما با شما

مرحله 3

تشکیل جلسه مشاوره و آزمون

مرحله 4

تشکیل کلاس و شروع آموزش

نتایج هنرجویان آکادمی آوای فردوس در یادگیری موسیقی کلاسیک

برترین آموزشگاه موسیقی کلاسیک تهران با 15 سال فعالیت مستمر

از 1386 تاکنون برگزارکننده صدها کلاس آموزشی برای هزاران هنرجو و دوست‌دار موسیقی بوده‌ایم و شما بخش کوچکی از این تلاش و کارنامه را اینجا مشاهده می‌کنید

کسری کیلیشادی
کسری کیلیشادی
Read More
من یه روز تصمیم گرفتم بعد از مدت ها آواز به صورت تفریحی شروع کنم چند سال پیش خیلی جدی آواز کار می کردم. با اولین سرچ کردن توی گوگل با آموزشگاه فردوس آشنا شدم و برای یک ماه به صورت موقت ثبت نام کردم اما اتفاقی که افتاد استاد عزیزم منو با دنیای مدرن و حرفه ای آواز آشنا کرد. من الان ۸ ماه با وجود تمرین های خلاقانه و آشنایی با علم آواز انگیزم برای رسیدن به هدفم بیشتر میشه.ازتون ممنونم برای دور هم جمع کردن ما هنرجوهاشما دوباره انگیزه خواننده شدن در من به وجود آوردید.
الهه فیاض
الهه فیاض
Read More
خواستم ازتون تشکر کنم من مامان مارینا هستم که کلاس ویولن میاد با آقای رضوانی خواه خیلی محیط اموزشگاهتون آرامو پراز انرژی مثبت و حال خوبه و کار استاد هم حرف نداره زمانی که برای مارینا گذاشته میشه و خود استاد فوق العاده دلسوز هستن ممنون ازشما🙏🏼🌹🌹🌹
مهیار مخصوصی
مهیار مخصوصی
Read More
سلام دخترم النا آل قیس حدود شش ماه است که کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی فردوس می آید بسیار از آموزشگاه و تدریس تخصصی و صبورانه و با آرامش استاد رسولی راضی هستم. بینهایت سپاسگزارم
مینا پاکراه
مینا پاکراه
Read More
آموزشگاه دارای محیطی آرام و کادری حرفه ای هست و من بعنوان یک پرستار که شغلی بسیار پرتنش دارم زمانیکه هفته ای یکبار به این موسسه میام برای تمرین پیانو واقعا از لحاظ روحی به آرامش می رسم ،البته قبلا آموزشگاه های دیگه ای رفته بودم اما به جرات میگم به هیچ عنوان همچنین جو خوبی نداشت ،در آخر از جناب گلشنی ، خانم رضایی عزیز و استاد عزیز و بزرگوارم جناب نیکو سپاسگزارم که این محیط و شرایط رو برای مراجعین به این موسسه فراهم کردن 🌹
غزاله اکبری
غزاله اکبری
Read More

سلام، مرسی از آموزشگاه موسیقی خیلی خوبتون 🌸 هم محیط آموزشگاه و هم کلاس ها بسیار محترمانه و شاد هست 👌🏽 همچنین مرسی برای اساتید فوق العادتون 😍 من هنرجوی کلاس هنگدرام با استاد رحمانی هستم

Previous
Next

یکی از پرطرفدارترین سبک های موسیقی و موزیک های امروزی که اکثریت جوانان ما بهش علاقه دارند، آواز پاپ یا همون موسیقی پاپ هستش. بسیاری از افراد که تازه مسیر خوانندگی رو شروع می کنند قصد دارند تا همانند خواننده‌های این سبک تو فضاهای ترنس، هاوس، مش آپ، موسیقی الکترونیک، راک، هیپ هاپ، دنس، R&B و… هم بخونن و سریع یک ترک و آهنگ پاپ رو تولید کنند. بنابراین سعی داریم تا به معرفی موسیقی پر مخاطب بریم و از نحوه یادگیری و جزئیات آن آشنا بشیم.

6 مرحله تا یادگیری خوانندگی پاپ

مردی در حال خواندن آواز پاپ

۱. یادگیری مبانی خوانندگی پاپ

قبل از شروع هر کاری باید با مبانی تئوری موسیقی پاپ یا با مفاهیم و تکنیک‌های اساسی آواز پاپ آشنا شوید. مبانی آواز شامل مباحث مانند تنفس صحیح، کنترل صدا، انتخاب صدا ( فلات :تغییر از صدای کم به صدای بلند و ریفوکال: تغییر صدا در میانه یک آهنگ)، قرارگیری صدا در مراحل مختلف (صدای کم (نرم)، صدای متوسط و صدای بلند)، تکنیک‌های وکال، تلفظ و آرتیکولاسیون و غیره می‌شود. همچنین، مطالعه آهنگ‌ها و آثار پاپ معروف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲. تمرین و تقویت صدا

در این مرحله، باید تمرین‌های صوتی و تنفسی انجام دهید تا کنترل زیر و بم صدا و میزان قوی‌تر و شدت صدا قابل کنترل‌تر شود. تکنیک‌هایی مانند تمرینات تنفسی مانند تنفس از طریق دیافراگم (معروف به تنفس شکمی) و تمرین‌های تنفس محدود (مانند تنفس معکوس)، تمرین آواز با فنوت‌های مختلف مانند فنوت کمیاب، بلند، نرم و تند، تمرین صدای خمیری، تمرینات روزانه برای تقویت صدای بالا و پایین و تمرین کنترل دیفرانسیال (تفاوت بین صدای بلند و ضعیف) به کار گرفته می‌شوند.

۳. آموزش و تسلط بر تکنیک‌های خاص خوانندگی پاپ

دو مرحله قبل باید تبدیل به یک عادت روزانه بشود و بعد از افزایش دانش و آگاهی و تقویت صدا نوبت به یادگیری، تکنیک‌های خاص آواز پاپ مانند ریفرنس (تکنیک تقلید صداها و آهنگ‌ها)، اورنامنتاسیون (تزئین صدا)، فلات (تکنیک انتقال از صدای کم به صدای بلند) و ریفوکال (تکنیک تغییر صدا در میانه یک آهنگ) آموزش داده می‌شود. این تکنیک‌ها به خواننده کمک می‌کنند تا صدای منحصر به فرد خود را بسازد و در اجراهای آوازی خود استفاده کند.

۴. تمرین و تجربه در کنار موسیقی

در این مرحله، خواننده شروع به تمرین و تجربه آواز پاپ در کنار موسیقی و آهنگ‌های واقعی می‌کند. این شامل تمرین آهنگ‌های مختلف با بک‌گراند موسیقی، همخوانی با سایر خوانندگان و مشارکت در پروژه‌های موسیقی است. تجربه و تمرین در این مرحله کمک می‌کند تا خواننده با محیط اجرا و نحوه هماهنگی با سایر موسیقی‌دانان آشنا شود.

۵. ارتقاء و توسعه فنی

در این مرحله، خواننده باید به توسعه و ارتقاء فنی خود بپردازد. این شامل آموزش و تمرین در زمینه تکنیک‌های پیشرفته‌تر، تقویت دایره صدا، تسلط بر تکنیک‌های ریتم و فیزیکالیتی در آواز پاپ و آموزش در زمینه استایل‌های مختلف آوازی می‌شود. همچنین، کار با مربیان حرفه‌ای و شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متخصصان آواز پاپ نیز می‌تواند به ارتقاء فنی کمک کند.

۶. اجرا و انتشار

در این مرحله، خواننده آماده می‌شود تا در رویدادها، کنسرت‌ها و استودیوها به عنوان یک خواننده پاپ حرفه‌ای اجرا کند. همچنین، انتشار آثار خود از طریق ضبط و منتشر کردن آهنگ‌ها و آلبوم‌ها نیز جزء این مرحله است.

هزینه آموزش خوانندگی پاپ

هزینه آموزش تخصصی آواز پاپ بستگی به موارد همچون مکان، استاد، مدت زمان آموزش، استفاده از تجهیزات موسیقی، سطوح مبتدی یا حرفه ای آموزش و سطح تجربه استاد، متغیر باشد. همچنین، هزینه‌های آموزش خوانندگی پاپ در تهران ممکن است بالاتر از دیگر شهر های ایران باشد.

آموزشگاه موسیقی فردوس یکی از بهترین آموزشگاه آواز در تهران می باشد که کلاس های آواز خود را در دو نوع آموزش آنلاین خوانندگی پاپ و حضوری برگزار می نماید و نکته مهم اینکه هزینه آموزش آنلاین خوانندگی پایین تر از کلاس های حضوری و فیزیکی می باشد. البته مدت زمان آموزش، کیفیت و نحوه تدریس هر دو به یک صورت انجام می شود.

دوره آموزش آواز پاپ

دوره آموزش خوانندگی پاپ، یک دوره 6 ماهه تا 1 ساله است و با توجه به استعداد صدا و موسیقی شخص ممکن است این مدت زمان کمتر یا بیشتر شود. در طی دوره های آموزش و کلاس خوانندگی پاپ بر اساس سرفصل ها و طبقه بندی های اساتید آموزشگاه تمامی بخش ها، آموزش داده می شود و پس از پایان دوره هنرجو باید بتواند تمامی تکنیک ها و اصول اواز پاپ را پیاده سازی کند در غیراینصورت با ایجاد تمرین و تکرار استاد این مهارت را به صورت حرفه ای یاد بگیرد.

آموزش خوانندگی پاپ صفر تا صد

ما در آموزشگاه فردوس با سه پلن آموزشی دوره های خوانندگی را برگزار می کنیم که که شامل: دوره آموزشی مبتدی خوانندگی پاپ ( مباحث ابتدایی و اولیه آواز همراه با سطوح تخصصی اولیه) – دور آموزشی پیشرفته یا حرفه ای آواز ( مباحث پیشرفته و کاربردی با توجه بیشتر به جزئیات) و دوره آموزش صفر تا صد آواز پاپ یا دوره مبتدی تا پیشرفته خوانندگی برگزار می گردد. قبل از شروع و انتخاب دوره می توانید به صورت رایگان تعیین سطح بشوید و یکی از این دوره ها رو انتخاب و در کلاس های آنلاین یا حضوری شرکت نمایید.

استاد خسروشاهی مدرس آواز
استاد خسرو شاهی
کارشناسی موسیقی دانشگاه تهران سال 1380/ تحصیل کرده رشته آواز از اپرا کنسرواتوار تولوز فرانسه سال 2002 الی 2009 میلادی
استاد پیرحیاتی مدرس آواز
استاد پیرحیاتی
داراى مدرك كاردانى آواز ايرانى از كنسرواتوار موسيقى/ اجراى كنسرت هاى : نواى مهر - دانشگاه تهران - خانه هنرمندان تهران -دانشگاه شهيد بهشتى تهران - دانشگاه بين المللى قزوين - دانشگاه آزاد قزوين
دیافراگم در آواز4
استاد فصیحی
مدرس آواز و صداسازی فعالیت موسیقایی از سال 1387 در رشته آواز کلاسیک ایرانی نزد جناب وحید تاج و خانم فریبا یاوری

تجهیزات مورد نیاز برای خوانندگی پاپ

تجهیزات خوانندگی پاپ

با توجه به هزینه های بسیار بالای تجهیزات پاپ و لوازم مورد نیاز خوانندگی، بسیار از دانش آموختگان در زمان شروع دوره در ابتدا نیازی به هیچگونه لوازم و تجهیزاتی نیست اما بعد از رسیدن به سطح حرفه ای می توانند از استدیو های خوانندگی استفاده نمایند تا هزینه های کمتری پرداخت نمایند. اما اگر  به خوانندگی پاپ علاقه‌مندید و می‌خواهید اطلاعات کاملی از تجهیزات و لوازم مورد نیاز در زمینه موسیقی پاپ داشته باشید، در ادامه به برخی از لوازم مورد نیاز برای شروع خوانندگی پاپ می‌پردازیم:

1.میکروفن خوانندگی

مهم ترین و ضروری ترین وسیله برای شروع یک میکروفن خوانندگی با کیفیت مناسب است که برای شروع خوانندگی پاپ نیاز خواهید داشت. میکروفن حتما باید بتواند کیفیت صدا را به خوبی انتقال دهد و به میزان بالایی از نویز جلوگیری کند و به شما امکان می‌دهد تا در تمرینات خود و در آینده در اجراهای زنده از آن استفاده کنید.

2.هدفون یا هدست

برای تمرین صدا و گوش دادن به موزیک‌ها و آهنگ‌ها، هدفون یا هدست های مخصوص استدیو نیاز دارید. با استفاده از هدفون، به طور دقیق تر به صدای خودتان گوش دهید و ایرادات هنگام ضبط صدا و خواندن اواز را متوجه شوید بنابراین نیاز است پس از خرید میکروفن پاپ از یک هدفون با قابلیت برگرشت پذیری بالا استفاده نمایید.

3.ضبط‌کننده صدا یا صوت

هر خواننده ای نیاز دارد تا صدای خود را ضبط و سپس آنالیز نماید بنابراین استفاده از تجهیزات ضبط و مسترینگ یکی دیگر از ملزومات به شمار می رود. برای ضبط تمرینات صوتی خود و تمرین بر روی قطعات موسیقی، ضبط‌کننده صوتی یا حتی اسمارتفون با قابلیت ضبط می‌تواند به شما کمک کند. با ضبط تمرینات صوتی خود، می‌توانید پیشرفت خود را مورد بررسی قرار داده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

4.ویدیوکم

در صورتی که قصد دارید اجراهای خود را به طور تصویری ضبط کنید و یا به صورت استریم به اشتراک بگذارید، ویدیوکم یا دوربین با قابلیت ضبط ویدیو می‌تواند ابزاری مفید باشد. با ضبط ویدیوهای خود، می‌توانید عملکرد خود را ارزیابی کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

5.نرم‌افزار مسترینگ و ویرایش صوت

برای ویرایش و بهینه‌سازی تمرینات صوتی خود، نرم‌افزارهای ضبط و ویرایش صوتی به شما کمک خواهند کرد. این نرم‌افزارها امکاناتی مانند تنظیمات صدا، تقویت صدا، اعمال افکت‌های مختلف و میکس صدا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

6.مجموعه آموزشی یا منابع آموزشی

برای بهبود مهارت‌های خود در آموزش آواز ، مجموعه‌های آموزشی یا منابع آموزشی مفید خواهند بود ما در آموزشگاه موسیقی فردوس، آموزش خوانندگی سنتی ، آموزش آواز کلاسیک و همچنین برای افراد دارای مشغله زیاد آموزش آنلاین آواز هم داریم. این منابع شامل کتاب‌ها، ویدئوهای آموزشی، دوره‌های آنلاین و نرم‌افزارهای آموزشی می‌شوند. آنها به شما روش‌ها، تکنیک‌ها و مباحث مرتبط با خوانندگی پاپ را آموزش می‌دهند.

7.استدیو

برای تمرینات خوانندگی، یک محیط آکوستیک نیاز دارید که صدا درون آن محیط اکو نشود و با کمترین میزان نویز بتوانید صدای خود را ضبط نمایید. عدم تداخل صدا، آرامش و حس آزادی، فضای خصوص خوانندگی مواردی است که در یک استدیو می توانید داشته باشید.

8.پاپ فیلتر میکروفن

پاپ فیلتر ( Pop filter ) میکروفون یکی از ابزار و لوازم جانبی بسیار ضروری در تجهیزات استودیویی است که بر روی میکروفن نصب می گردد و وظیفه جلوگیری از انتقال حجم هوای خارج شده از در هنگام آواز خواندن در هنگام تلفظ برخی از حروف الفبا به دیافراگم میکروفون را دارد. شکل ظاهری پاپ شیلد میکروفن به صورت دایره ای شکل و اکثرا به رنگ مشکی می باشد.

تجهیزاتی که برای شما نام بردیم جزء  موارد اولیه و بسیار ضروری برای شروع خوانندگی پاپ است و لوازم جزئی دیگری نیز در هنگام فرآیند ضبط صدا مورد نیاز است .

ویژگی‌های آواز پاپ

  1. ملودی‌های گوش‌نواز: یکی از ویژگی‌های بارز آواز پاپ، استفاده از ملودی‌های ساده و گوش‌نواز است که به راحتی در ذهن مخاطبان حک می‌شود. این ملودی ها با ریتم خاصی ایجاد می شود که معمولا برای شادی، رقص، اندوه و دیگر احساسات افراد ساخته می شود و با درگیر کردن ذهن مخاطب به یک مسائله یا یک ریتم علاقه آنها را جذب می کند.
  2. ساختار ساده: اواز پاپ معمولاً از ساختار موسیقیایی پایه و مقدماتی دارد و اغلب شامل مقدمه (Introduction)، کورس (Chorus)، ورس (Verse) و پایان (Outro) هستند. با یادگیری و آموزش تئوری موسیقی به راحتی می توان اجزای تشکیل دهنده آن را تفکیک و تحلیل نمود.
  3. تکرار قطعات: در آواز پاپ، تکرار قسمت‌های مختلف آهنگ مانند کورس‌ها و ورس‌ها نقش مهمی در جذب مخاطبان دارد. حتما دیده اید که یک موسیقی پاپ با چند تکرار یا به کار بردن برخی تکنیک های تکرار شونده دلنشین می شوند .
  4. احساسات: موضوعات اصلی آهنگ‌های پاپ عاشقانه، شادی و انگیزشی هستند. به همین دلیل، این سبک موسیقی اغلب با احساسات قوی و مثبت همراه است. هر دسته از آواز ها مخاطب خاص خود را جذب می نماید بنابراین آواز پاپ غمگین یا شاد می تواند برای بروز دادن احساسات شما کافی باشند.

میکروفن برای خوانندگی پاپ

تاریخچه آواز پاپ

آواز پاپ (Pop)، یکی از سبک‌های موسیقی محبوب در جهان است که از دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی تا کنون ادامه دارد. این سبک موسیقی با استفاده از ملودی‌های گوش‌نواز و ساختارهای ساده، به سرعت جای خود را در دل مخاطبان پیدا کرده است. این سبک موسیقی از ریشه‌های گوناگونی چون موسیقی بلوز (Blues)، کانتری (Country)، راک اند رول (Rock and Roll) و جاز (Jazz) نشأت گرفته است.

در این دوره، هنرمندانی چون الویس پریسلی (Elvis Presley)، بادی هالی (Buddy Holly) و لیتل ریچارد (Little Richard) نقش مهمی در شکل‌گیری و تبیین سبک پاپ داشتند. این هنرمندان با ترکیب کردن موسیقی بلوز، کانتری و راک اند رول، به تولید قطعات پاپ پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.