“هر چوب ، چوب درامز نمی شود! ”

در نگاه اول این جمله شاید خیلی ساده به نظر برسد اما خیلی از نوازنده های سازهای درامز حتی گاهی نوازنده های حرفه ای به این نکته که چه چوب درامزی تهیه کنند دقت کافی ندارند. یعنی در اکثر مواقع در جواب به این سوال که “چرا این چوب را انتخاب کردی؟” میشنویم که:”چون ارزان بود خریده ام!”

ولی باید توجه داشت که Stick حلقه اصلی بین دستها و درامز می باشد. به خاطر همین چوب درامز باید با توجه و وسواس انتخاب شود.

بازار پر از مارکهای مختلف است برای همین من فقط به چند نکته برای تصمیم گیری اشاره میکنم:

اولین نکته در انتخاب چوب خوب این است که به چه مقدار یک چوب برگشت ( Rebound )آن را حمایت می کند.از چوبهایی که برگشت را به لرزه تبدیل می کنند اجتناب کنید.

یک چوب خوب تنه متوازنی دارد. یعنی همیشه یکسان و راحت بر می گردد.

وزن چوب و کلفتی یا نازکی چوب کاملاٌ سلیقه ای هستند.

آموزشگاه موسیقی

بطور کلی دستهای کوچک با چوبهای نازک و دستهای بزرگ با چوبهای کلفت راحت هستند.

درازای چوب و نوع چوب تاثیر مستقیم با برگشت آن دارد. توصیه می شود که انواع چوب ها را امتحان کنید تا با گذشت زمان به سایز و مدل چوب دلخواه برسید.

فرم نک چوب (TIP) فقط روی صدا تاثیر می گذارد و انتخاب آن بستگی به صدایی که می خواهید و یا استایلی (Style) کـــه کار مــی کنید، دارد.

چوب خوب عمر طولانی دارد و حتی بعد از اینکه ظاهرش ( در قسمت Shoulder ) خوردگی نشان مـــی دهد، باز هم برگشت خوبی دارد.

به این صورت هزینه بالای خودش را با عمر طولانی و برگشت خوب جبران می کند.

از پیچیدن هر نوع چسب نواری به دور چوب ( در قسمت Shoulder ) اکیداٌ خودداری کنید. اینکار باعث می شود چوب تعادل اولیه خودش را از دست بدهد.

در صورتی که نک چوب (TIP) خوردگی و لب پریدگی داشته باشد،Stick دیگر قابل استفاده نیست. به خاطر اینکه از Rebound درست حمایت نمی کند.

کلاس آموزش آواز پاپ

در آخر روکش چوب (لاک دار یا چوب خام) کاملاٌ سلیقه ای است. کسانی که دستشان زیاد عرق می کند ترجیحاٌ از چوب خام استفاده کنند. چون اغلب لاک روی چوب باعث سر خوردن Stick می شود.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست
Call Now Buttonتماس سریع