انواع طیف صدا در انسان

فهرست مطالب

انواع طیف صدا

برای طبقه بندی صدای زن ومرد و انواع آن یک سیستم طبقه خاص در موسیقی کلاسیک وجود دارد که البته بیشتر مختص به خوانندگان اپرا میباشد اما در همه خواننده های میتوان آن را به کار برد از این شیوه میتوان برای تعیین نحوه خواندن خواننده در اپرا و تعیین میزان صدای او برای تنظیم دستگاه تقویت کننده استفاده کرد. اکنون میخواهیم مختصری شما را با انواع طیف صدا در زنان و مردان آشنا کنیم. این سیستم ابزاریست بسیار مفید و کارآمد برای خوانندگان، آهنگسازان، منتقدان و حتی شنوندگان تا با شناخت این قواعد پی به پتانسیل های بسیار بالای صدای انسانی برده و همچنین بتوانند با فهم بیشتری با موسیقی اجرا شده ارتباط برقرار کنند. در این سیستم تغییر پذیری آنچنانی وجود ندارد و ثبات در آن حرف اول را میزند، پس روش خوبی است برای شناسانی خوانندگان جوان و شناخت رنگ صدای آنان و اینکه به کدام دسته تعلق دارند. خواننده باید رپرتوار مناسب با توانایی خود انتخاب نماید. برخی از خوانندگان مانند Enrico Caruso، Rosa Ponselle، Joan Sutherland، Maria Callas یا Plácido دارای صدایی هستند که قابلیت های بسیار بالایی از نظر اجرا دارا میباشند. برخی دیگر از خوانندگان مانند Shirley Verrett یا Grace Bumbry قابلیت تغییر نوع از نظر حجم و رنگ صدا را دارا میباشند و حتی اجرای قطعه ای بالاتر از توان و ظرفیت صدای طبیعیشان را دارند.

آموزش آنلاین آواز در آموزشگاه فردوس

آموزش آواز به صورت حضوری

برخی از وظایفی که به یک خواننده داده میشود غیر قابل رده بندی از وجه مورد نظر ما میباشند و گاهی آوازی غیر معمولی خواسته میشود، بسیاری از آثار موزار بدین گونه بوده است (در بخش آوازی) و برخی از آثار اخیر وردی توانایی بسیار بالایی را از نوازنده طلب میکند. به ترتیب از بالاتری ترین محدوده صوتی به پایینترین صدای انسان به این دسته ها تقسیم میشوند. خود اواز بخ انواع مختلفی مانند اواز پاپ ، اواز کلاسیک و اواز سنتی تقسیم بندی می شود. در ادامه انواع صدای زن و مرد را بیان می کنیم.

صدای زنان

* 1.1 Soprano
* 1.2 Mezzo-soprano
* 1.3 Contralto/Alto

صدای مردان

* 2.1 Voices higher than tenor
* 2.2 Tenor
* 2.3 Baritone
* 2.4 Bass-baritone
* 2.5 Bass

خواننده سوپرانو (soprano) که بتواند بالاتر از C#6 بخواند را به اصطلاح sopranino و همچنین خواننده باس (Bass) که بتواند G1 و یا پایین تر از آنرا بخواند sub-bass singer و یا basso profondo مینامند. بهر حال بسیار از مردم هنوز sopranino را بعنوان soprano و یا basso profondo را بعنوان bass میشناسند! همچنین مطلب اهمیت گام در موسیقی بلوز را نیز مطالعه کنید

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button