معرفی بهترین سازندگان ساز ویولن

یادگیری ویولن
فهرست مطالب

بیشتر اطلاعاتی که ما از سازهای زهی داریم از روی نقاشی های دیواری به دست آمده است. تاریخچه دقیقی از پیدایش این نوع سازها در دسترس نیست. اما آنچه میدانیم این است که ساز ویولن حدود هزار سال پیش وارد اروپا شد. سازهای خانواده ویولن شامل ویولن و ویولا که روی شانه قرار میگیرند و نواخته میشود. ویولنسل و کنترباس که روی زمین قرار میگیرند. البته تفاوت ان ها در این است که نوازنده ویولنسل نشسته و نوازنده کنترباس ایستاده مینوازند. درباره تفاوت ان ها میتوان گفت که به طور کل هرچه سیم های یک ساز زهی کلفت تر باشد و ساز بزرگتر باشد صدای تولید شده از آن بم تر است.

در این مطلب اما قصد داریم شما را با سه تا از بهترین سازنده های ساز ویولن که در این امر پیشگام بودند آشنا کنیم.

1- گاسپار داسالو

در حقیقت نام او برتولُتی است و باعث شهرت مدرسه ویولن سازی در شهر برسکیا شد. او بر همه ی همکاران خود برتری داشت و ماگینی مهمترین شاگرد اوست.

ساز ویولن

2- آماتی

آماتی ها یک خانواده معروف سازنده ویولن در کرمونا بودند. سازهای آنها دارای این مشخصه بود: صدای شیرین و ساختمان زیبا. پنج تن از معروف ترین سازندگان این خانواده بین سال 1520 تا 1740 زندگی می کردند.

آندره آ آماتی فرم قدیم گامله را به شکل جدیدی ساخت. از مجموعه سازهای او تنها دو ساز باقی مانده است. آنتونیوس و هیرونی موس پسرهای آندره بودند که خود به عنوان برادران آماتی شهرتی به دست آوردند. نیکولا جز مطرح ترین آماتی ها است. او بهترین سازنده ویولن است و از برجسته ترین سازندگان این خانواده به شمار می آید. او با سرمایه فراوان خود، مدرسه ای برای ساختن ساز در کرمونا تأسیس کرد و با تأثیرگذاری روی شاگردان خود، بهترین سازنده ساز را به جهان عرضه کرد.

آموزش ویولن در آموزشگاه فردوس

آموزش آنلاین ویولن در آموزشگاه فردوس

 

3- کاسپارتیفن بروگر

به طور معمول در داخل ویولن، نام سازنده آورده می شود. شاید حدوداً، نام هفده شکل مختلف او در داخل ویولن ثبت شده باشد و شاید واقعی ترین نام آن دوفو پرگار باشد. او تا زمانی که به لیون مهاجرت نکرد، شهرتی به دست نیاورد. زندگی را در لیون شروع کرد و ویولن های زیادی ساخت که متأسفانه از سازهای او چیزی به دست نیامده است. او اهل فوسن بود و در آن منطقه، ساختن عود متداول بود. بعدها به لیون مهاجرت کرد و در آنجا درگذشت. مشخصات برچسب داخل ویولن های او به این شکل است: «B. Vuillaume».

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button