نواختن گام ماینور طبیعی بر روی گیتار و پیانو

آموزشگاه موسیقی منطقه 7
فهرست مطالب

گام های ماینور طبیعی از پترن تکرار شونده فاصله های پرده – واحد نیم پرده – پرده – پرده – واحد نیم پرده – پرده – پرده پیروی می کنند. نت اول و نت آخر گام، اسم یک گام را معلوم می کنند.

آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه فردوس

آموزش گیتار به صورت حضوری

یک گام ماینور طبیعی در واقع همان گام ماژور می باشد ولی با این فرق که درجه ی ششم و هفتم و سوم آن واحد نیم پرده نیز بالاتر می رود (یعنی بمل شده)، بر این اساس، برای مثال چنانچه از شما خواسته شود که بر بر روی ساز پیانو گام لامینور طبیعی را بنوازید، لازم است همان طور که نشان دادیم اجرا کنید.

همین الگو را ایضا دارای این توان هستی برای گیتار نیز به کار ببرید. گام ماینور طبیعی نیز بر روی گیتار از پترن یکسانی پیروی می کند. نت ها به ترتیب شماره نشان داده می شوند و نت اول با عدد یک بر روی سیم می نشان داده می شود.
درست مانند گام ماژور، برای نواختن و اجرای گام ماینور طبیعی بر بر روی گیتار پترن یکسانی را بر روی دسته گیتار انتقال می دهید و جا به جا می کنید تا که هر گام مینوری را که بخواهید بتوانید اجرا کنید. از هر نتی بر روی سیم بالایی یعنی سیم می بم آغاز کنید، دقیقا همان نت می شود نت تونیک و اسم گام شما نیز همان نت می گردد. برای مثال چنانچه بخواهید گام لا ماینور را بر بر روی دسته گیتار بزنید، الگویی را نشان دادیم اجرا کنید.

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه فردوس

مشاوره رایگان موسیقی
مشاوره رایگان دوره های آموزشی
آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

پیانوی شنبه‌ها؛ مهمون ما ❤🙌

هر شنبه، از دوستان خوش شانسی باشید که در کلاس آموزش پیانو رایگان شرکت می‌کنن، شما هم مهمونمون باشین

Call Now Button