بلاگ

چه پیانویی بخریم؟

چه پیانویی بخریم؟

یکی از انتخاب‌های مهم در شروع سفر یادگیری پیانو این است که چه پیانویی بخریم؟ با توجه به تنوع و گزینه‌های مختلف در بازار، انتخاب یک پیانو مناسب برای مبتدیان ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، شما را راهنمایی خواهیم کرد تا با توجه به بودجه و نیاز های شخصی، بهترین گزینه‌های پیانو برای مبتدیان را به شما معرفی کنیم تا به شما در انتخاب بهترین پیانو برای شروع یاری رسانیم.

 

پیانو دیجیتال یا آکوستیک؟

در اولین مرتبه، باید انتخاب بین پیانوی دیجیتال یا آکوستیک انتخاب کنید.

پیانو های آکوستیک، با ضربه های کلاویه بر روی سیم ها صدا را تولید میکنند، و دارای صدایی بسیار ارگانیک و گرم هستند، در حالی که پیانو های دیجیتال، صدای خود را الکترونیکی تولید و از طریق اسپیکر آن را پخش میکنند.

فرق نواختن کیبورد و پیانو

چه پیانویی بخریم؟

پیشنهاد ما برای مبتدیان، پیانو های دیجیتال است، به دلیل قیمت به صرفه تر، تعمیر و نگهداری کمتر، وزن پایین و اشغال کمتر فضا، زیرا پیانو های آکوستیک اکثرا بالای 150 کیلو وزن دارند، و جا به جایی آن آسان نیست. مبحث مهم دیگر، صدای بالای پیانو های آکوستیک هست، که ممکن است همسایه های شما را آزار دهد، مخصوصا اگر برنامه زمانی شما طوری است که میخواهید در شب تمرین کنید، در صورتی که اکثر پیانو های دیجیتال، دارای جک AUX هستند، و شما میتوانید در این مواقع با آرامش خاطر هدفون خود را وصل کنید و به تمرین ادامه دهید.

از نظر کیفیت و گرمی صدا، حتی بهترین پیانو های دیجیتال نیز قابلیت تولید صدای بهترین پیانو های آکوستیک را دارا نیستند، ولی این تفاوت برای افراد مبتدی حائز اهمیت نیست. ولی اگر باز هم میخواهید خودتان در این مورد تصمیم بگیرید، پیشنهاد میکنیم شکل آکورد روی پیانو را یاد بگیرید سپس با مراجعه به فروشگاه ساز، خودتان این تفاوت صدا را در نظر بگیرید. آکورد های ساده پیانو

یکی دیگر از مزایای پیانو های دیجیتال، در بحث MIDI است، اکثر پیانو های دیجیتال، دارای USB هستند و میتوان آنها را به کامپیوتر وصل کرد. اگر شما در آینده خواستید موسیقی های خود را در نرم افزار های DAW بسازید، میتوانید ملودی آن را به راحتی با پیانو بزنید.

در آخر، اگر انتخاب شما دیجیتال هست، سنگینی و استاندارد بودن کلاویه ها معیاری مهم است، زیرا به قوی تر شدن دست هنرجو کمک میکند و آنها را برای اجرا های سخت تر و استفاده از پیانو آکوستیک در آینده آماده میکند.

 

آیا به دنبال یک آموزشگاه پیانو در تهران هستید؟

پیانو های دیجیتال:

یاماها P45

Yamaha P-45: یکی از گزینه‌های مناسب برای مبتدیان، پیانوی Yamaha P-45 است. با کیفیت صدای بالا، کیبورد وزن‌دار و قیمت مناسب، انتخاب عالیی برای شروع است.

 

casio-privia-160

Casio Privia PX-160: این پیانو دیجیتال نیز یک گزینه عالی برای مبتدیان است. با صدای قوی و کیبورد وزن‌دار، Casio Privia PX-160 ارزش خرید بالایی دارد.

 

پیانو های آکوستیک:

yamaha u1

Yamaha U1: این یکی از پیانوهای آکوستیک با کیفیت بالاست که برای مبتدیان و حتی حرفه‌ایان مناسب است. با صدای قوی و تنوع دینامیکی، یک انتخاب عالی برای هر سطحی از نوازندگان است.

 

kawai k300

Kawai K300: این پیانو آکوستیک دیگری نیز از محصولات با کیفیت بالای کاوای است. با صدای گرم و طبیعی، کیبورد کیفی و ظاهر زیبا، یکی از بهترین گزینه‌های برای خرید پیانو برای مبتدیان است.

 

  • قبل از خرید هر نوع پیانو، اطمینان حاصل کنید که با نیازها و توانایی‌های شما همخوانی دارد.
  • مشاوره با مربیان پیانو یا نوازندگان حرفه‌ای می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.
  • نظرات و بازخوردهای دیگران نیز می‌تواند به شما در انتخاب مناسب‌ترین پیانو کمک کند.

 

سوالات متداول

آیا برای شروع نیاز به پیانو گران قیمت با قابلیت های زیادی دارم؟

خیر، به دنبال پیانو های گران قیمت با قابلیت های زیاد نیز نباشید، زیرا افراد مبتدی به آنها نیازی ندارند، و فقط هنرجو را گیج میکنند.

خودم میتوانم بعد خرید پیانو آکوستیک آن را در خانه نصب کنم؟

خیر، پروسه حمل و نقل و نصب پیانو های آکوستیک، به خاطر وزن زیاد و حساس بودن آن ها، کار هر کسی نیست، پیشنهاد میشود از متخصصین مخصوص این کار کمک بگیرید.

چه برند هایی معتبر هستند؟

برند Yamaha و Roland دو برند عالی هستند که ما به شخصه پیشنهاد میکنیم.

سوال های رایج هنرآموزان پیانو را نیز مطالعه کنید.

با انتخاب یک پیانو مناسب، شما می‌توانید سفر شگفت‌انگیزی در دنیای موسیقی را آغاز کنید و لذت و شادی نواختن پیانو را تجربه کنید.

نوشته قبلی

3 تا از آکورد های ساده پیانو

نوشته بعدی

مسیر یادگیری پیانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.