بهترین آکورد های گیتار مبتدی

بهترین آکوردهای گیتار

برای رسیدن به بزرگان گیتار مانند Jimi Hendrix، Eric Clapton و جیمی پیج باید از صفر شروع کنید. اگر بدانید که باید به دنبال چه آهنگ‌هایی باشید، دیگر شروع از اصول اولیه خسته‌کننده نخواهد بود.

لیست بهترین آهنگ های گیتار

آهنگ های زیادی با آکوردهای آسان برای یادگیری تازه کاران وجود دارند. ما در آموزشگاه موسیقی فردوس لیستی از 33 آهنگ برتر را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

آهنگ های زیر در ژانر، توالی آکورد و تکنیک متفاوت هستند. با این وجود، هر آهنگ برای کمک به شما توالی آکورد استاندارد همراه با تبلچر دارد. مهم تر از همه، این آهنگ ها شما را با اصول نواختن گیتار آشنا می کنند. با یادگیری این آهنگ ها می توانید آهنگ های پیچیده تر را نیز به آسانی اجرا کنید.

1. “Stay With Me” از Sam Smith

ملودی آرام و آکوردهای کم آن را به یک آهنگ گیتار ساده  تبدیل می کند؛ زیرا به تکنیک های پیشرفته ای نیاز ندارد و سرعت پایین آن گرفتن ریتم و پیدا کردن آکورد را آسان تر می کند.

آکوردهاهمواره  تکرار می شوند که در درازمدت و برای افزایش حافظه ماهیچه‌ای به شما کمک می کنند. ترکیبی از سرعت، تکرار آکورد و فاصله بین الگوهای نوازندگی دیگر چیزی برای فراموشی نمی گذارد.

2. آهنگ “Hallelujah” از Leonard Cohen

“Hallelujah” آهنگ آسانی برای بسیاری از سازها از جمله گیتار است. همان پنج آکورد و ریتم روی چهار سیم تکرار می شوند و آن را به آهنگ خوبی برای بهبود حافظه ماهیچه‌ای تبدیل می کنند. این آهنگ مانند “Stay With Me” به آهستگی به پیش می رود و به شما زمان اندیشن برای جای دست و انگشتان می دهد. Hallelujah برای دورهمی های دور آتش بسیار خوب است.

3. آهنگ “Stand by Me” از Ben E. King

این آهنگ با آغازی زیبا و جملات کوتاه، ترکیبی بسیار خوب از آکوردهای پیچیده و استاندارد دارد. تبلچر چهار آکورد با فاصله بسیاراز هم نشان می دهد که تازه کاران می توانند به آسانی بین آن ها جا به جا شوند. اگر پیش از نواختن استرس دارید، ملودی آرام بخش این آهنگ می تواند به شما کمک کند.

4. آهنگ “Hey Joe” از Jimi Hendrix

حتی به عنوان یک تازه کار می توانید مانند یکی از بزرگان چیزی را اجرا کنید. این آهنگ کلاسیک  Jimi Hendrix شامل آکوردهای اصلی به همراه تبلچر آن است که برای بهبود توانایی های لازم کمک کند. همچنین دارای تکنوازی است که به هنگام نواختن آن احساس ستاره راک بودن را خواهید داشت.

5. آهنگ “Love Me Do” از The Beatles

تنها با دو آکورد اصلی، می توانید این آهنگ کلاسیک The Beatles را یاد بگیرید و توانایی های نوازندگی گیتارتان را بهبود ببخشید. یک آکورد افزوده نیز در آهنگ وجود دارد. شما با همراهی با تبلچر برای هر تغییر آکوردی آماده خواهید بود.

6. آهنگ “Knockin’ On Heaven’s Door” از Bob Dylan

همیشه لازم نیست برای نواختن مانند بزرگان، آهنگ های خسته کننده و ساده را اجرا کنید. این آهنگ یک نمونه بسیار خوب از این داستان است. آهنگ دوست داشتنی و کلاسیک با آکورد های استاندارد است که با نشان دادن همه چیز در تبلچر، به آهنگ آسانی برای تازه کاران تبدیل شده است.

7. آهنگ “Brown Eyed Girl” از Van Morrison

اگرچه این آهنگ نسبت به برخی دیگر از آهنگ‌های ساده گیتار شاداب‌ و سریع‌تر است، اما تنها پنج آکورد دارد. اگر آهنگ خالی آن برای نواختن به کمک حافظه کافی نیست، می‌توانید آکوردها و زمان بندی آن ها را روی تبلچر دنبال کنید.

8. آهنگ “Three Little Birds” از Bob Marley

آهنگ آرام بخش و توالی آکورد ساده، آن را برای یادگیری بسیار ساده و لذت بخش کرده است. تنها سه آکورد دارد که برای یادگیری گیتار مهم هستند.

9. آهنگ “Achy Breaky Heart” از Billy Ray Cyrus

آهنگ کانتری پرطرفدار با ملودی و توالی آکورد آسان، برای آغاز آشنایی تازه کاران  با گیتار است که تلبچر این را به وضوح نشان می‌دهد. همچنین ملودی جذاب آهنگ، به یاد آوردن انگشت گذاری را برای شما آسان تر می کند.

10. آهنگ “Bad Moon Rising” از Creedence Clearwater Revival

همان گونه که در تبچلر نشان داده شده است، این آهنگ سه آکورد دارد که به سرعت جا به جا می شوند. آهنگ تند و سرگرم کننده برای یادگیری است و برای افزایش سرعت جا به جایی آکورد بسیار مناسب است.

11. آهنگ “Talkin’ Bout A Revolution” از Tracy Chapman

برای یادگیری آهنگ فقط به یادگیری بخش آغازین نیاز دارید. همان چهار آکورد از آغاز تا پایان تکرار شده است و آن را به آهنگ گیتار ساده‌ای با تبلچر واضح‌تر تبدیل کرده که در ادامه اجرا متوجهش می شوید.

12. آهنگ “Muddy Waters” از Mannish Boy

آهنگی کمتر شناخته شده است که شما و تازه کاران را با موسیقی گیتار فولک، آکوردهای ساده و پیشرفته همراه با ریتم استاندارد و تلبچر آن آشنا می کند.

13. آهنگ “Twist And Shout” از The Beatles

در حالی که این آهنگ غرق در آوازهای بلند است، اما موسیقی زیبا و آسان دارد. موسیقی آن با گروهی از آکوردها به درک درست از مبانی گیتار کمک می‌کند که آن را در تبلچر می بینید.

14. آهنگ “Wildest Dreams” از Taylor Swift

آهنگی برای یادگیری مقدماتی و آکوردهای ضروری گیتار است. روی تبلچر توزیع یکنواخت آکوردها را می بینید. شاید محبوبیت این قطعه به خاطر سپردن را آسان‌تر و نواختنش را لذت‌بخش‌تر ‌کند – اگر طرفداران او باشید.

15. آهنگ “Eleanor Rig” از The Beatles

اگر این آهنگ را شنیده باشید، می‌دانید که کوتاه و پر تکرار است. آکوردهای این آهنگ روی گیتار شبیه به همان چیزی است که در تبلچر مشاهده می کنید. تکراری و روان بودن توالی آکورد، آن را انتخابی خوب برای یک تازه کار تبدیل می کند.

16. آهنگ “Chasing Cars” از Snow Patrol

سرعت آرام این آهنگ به شما زمان زیادی می دهد تا دست ها و انگشتان خود را با توالی های پیچیده تر آکورد تنظیم کنید. شما متوجه فاصله زیاد و یکنواختی آکورد ها در تبلچر خواهید شد. سرعت ملودی این آهنگ را برای یادگیری آکوردهای پیشرفته‌ و اساسی‌تر مناسب کرده است که تازه کارها برای آهنگ‌های پیشرونده باید بدانند.

17. آهنگ “Otherside” از Red Hot Chili Peppers

این آهنگ آسان گیتار شش آکورد دارد و آهنگ خوبی برای معرفی آکوردهای دیگر است. سیم و آکوردها، الگوهای یکسانی را با افزوده شدن آکوردهای A و Em تکرار می کنند که در تبلچر می بینید.

18. آهنگ “Fire” از Bruce Springstein

هنگام یادگیری گیتار می توانید از بزرگان راک یاد بگیرید. تبلچر به شما نشان می دهد که این آهنگ آکوردهای استانداردی برای پیشرفت، شناخت و یادگیری شما دارد.

19. آهنگ “Zombie” از The Cranberries

تبلچر شما را با برخی از آکوردهای ساده آشنا و به حافظه ماهیچه‌ای شما کمک می کند زیرا کل آهنگ همان توالی تکرار می شود.

20. آهنگ “Skinny Love” از Bon Ive

آهستگی آن را به بهترین آهنگ گیتار برای یادگیری برخی آکوردهای پیشرفته تر تبدیل می کند، اگرچه بیشتر روی سه آکورد تمرکز دارد. تبلچر الگوی آکوردها را نشان می‌دهد، اما با گوش دادن به آهنگ می‌توانید به راحتی آکوردها را پیدا کنید.

21. آهنگ “Don’t Fear The Reaper” از Blue Oyster Cult

اگر بخواهید به عنوان یک تازه کار وارد ژانر راک کلاسیک شوید، این آهنگ بهترین و آسان ترین آهنگ گیتار راک برای شما است زیرا فقط به چهار آکورد نیاز دارد.

22. آهنگ “I Wanna Be There” از Blessed Union Of Souls

یادگیری این آهنگ تنها با چهار آکورد و فاصله طولانی برای مبتدیان بسیار آسان است و درسی درباره‌ی پایه های گیتار می دهد. برای تازه کارانی خوب است که می خواهند با آکوردهای پایه آشنا شوند.

23. آهنگ “I Can’t Explain” از The Who

بر روی سه آکورد و یک آکورد افزوده پیشرفته تر متمرکز است. این توالی آکورد، همراه با بخش تکنوازی که می‌توانید در تبلچر دنبالش کنید، آهنگ را کمی پیشرفته‌تر از دیگران و چالشی ساده تبدیل می‌کند.

24. آهنگ “Mockingbird” از Carly Simon و James Taylor

این یک آهنگ راک شدید نیست و آرام و آهسته شما را با آکوردهایی آشنا می کند که می‌توانید برای دنبال کردنشان به تبلچر نگاه کنید. بهتر است این آهنگ را پیش از پرداختن به سبک هاردکور پانک راک حفظ کنید.

25. آهنگ “Imagine” از John Lennon

این آهنگ با آکوردهای بیشتر یعنی 12 تا، پیچیده تر به نظر می رسد. هرچند با خواندن تبلچر و گوش دادن به آهنگ متوجه خواهید شد که آهنگ کند است و آکوردها در مجموعه‌های حداکثر شش تایی تکرار می‌شوند. بخش آغازین  و میانه برای یادگیری آهنگ کافی است.

26. آهنگ “Free Fallin” از Tom Petty

یک آهنگ گیتار آسان برای مبتدیان با فقط با چهار آکورد و سه ریف است. اگر ریف ها سردرگمتان می کنند، می‌توانید آکوردهای روی تبلچر را بررسی کنید. همچنین یک آهنگ محبوب است که می توانید آن را برای خشنودی و تحت تاثیر قرار دادن شنونده ها اجرا کنید.

27. آهنگ “Die Young” از Ke$Ha

این آهنگ پاپ نه تنها سرگرم کننده بلکه آموزنده است. آهنگ و تبلچر به روشی ساده و پرتکرار، آکوردهای ضروری گیتار را به شما معرفی می کند. می توانید آکوردها را یاد بگیرید و دانش اولیه خود را تقویت کنید.

28. آهنگ “Wonderful Tonight” از Eric Clapton

اگر تازه کار و به دنبال آهنگی چالش برانگیز و همچنین ساده هستید، شاید این بهترین گزینه شما باشد. تبلچر آکوردهایی را نشان می دهد که با سرعتی مناسب می نوازید.

29. آهنگ “Time Of Your Life” از Greenday

مانند بسیاری دیگر از آهنگ‌های مبتدی گیتار، این آهنگ شامل تکرار آکورد است که در تبلچر می ‌بنید. تکرار برای تقویت حافظه و بهبود انگشت گذاری شما ضروری است. این نمونه کامل دیگری از تکرار و آهنگ آسان گیتار است.

30. آهنگ “Stuck In The Mid You” از Steelers Wheel

آهنگ محبوبی می تواند که به سرعت در ذهن شما جا بگیرد و از ساده ترین آهنگ هایی است که می توانید با نواختن گیتار را یاد بگیرید. ساختار اصلی آهنگ از تکرار توالی آکوردها با موسیقی شاد اما با سرعت ثابت پیروی می کند.

31. آهنگ “Wonderful World” از Sam Cooke

این آهنگ دارای شش آکورد از الگوهای تکراری است که خیلی زود آن ها را یاد می گیرید زیرا سرعت کلی آهنگ ملایم است. الگوهای آکورد در تبلچرها از طرحی ساده پیروی می کنند و با آغاز یادگیری به شما آرامش می دهند.

32. آهنگ “Hand In My Pocket” از Alanis Morrissette

شاید صدایتان به خوبی خواننده آن نباشد ولی می توانید آهنگ او را به عنوان تازه کار یاد بگیرید. بیشتر بر روی نواختن آکورد تکی همراه دیگر آکورد ها در گوشه و کنار تمرکز دارد. بنابراین باید هنگام نواختن به تبلچر‌ها توجه کنید.

33. آهنگ “Have You Ever Seen The Rain” از Creedence Clearwater Revival

یکی دیگر از آهنگ ساده این گروه که آن را به یک آهنگی آسان برای مبتدیان گیتار تبدیل می کند. جملات روی یک آکورد تمرکز دارند، در حالی که بخش های میانه آکورد های بیشتری دارند. سپس الگوها تکرار می شوند. می‌توانید روی تبلچر‌ها تمرکز کنید تا ببینید بخش های میانی ها شامل چه مواردی می‌شوند، اما به طور کلی این آهنگ پیچیده نیست.

آموزشگاه فپموسیقی فردوس با بیش از 15 سال سابقه در حوزه موسیقی، شما را در آموزش گیتار همراهی میکند

نوشته قبلی

راهنمای خرید کیبورد

نوشته بعدی

انتخاب گام هندپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.