انتخاب سبک برای شروع کلاس خوانندگی

قبل از شروع کلاس خوانندگی سبک خود را انتخاب نمایید.

اگر شما نیز به شرکت در کلاس خوانندگی علاقه دارید، باید بدانید که شیوه های خواندن به اصطلاح سبک های مختلفی وجود دارد. سبک مورد نظر شما می تواند یک عامل بسیار موثر در انتخاب کلاس خوانندگی شما باشد. هنر و موسیقی از فرهنگ ها پدید می آید و از آنجا که در دنیا فرهنگ های متفاوتی وجود دارد در نتیجه سبک های مختلفی نیز به وجود آمده است. در ادامه این مقاله به شرح مختصری از سبک های مطرح در دنیا می پردازیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله در سایت آموزشگاه موسیقی فردوس شما را در انتخاب کلاس خوانندگی خود کمک کند.

آموزش آنلاین آواز در آموزشگاه فردوس

آواز سنتی

موسیقی سنتی کشور ما جزئی از تاریخ و هویت ملی ما به حساب می آید. و از آنجا زادگاه این سبک از همین مرز و بوم است اساتید برجسته ای در این سبک داریم. در کلاس خوانندگی سنتی دستگاه های ایرانی مطرح می شود که از توضیح آنها در این مقاله عاجزیم و هریک مقاله ای مختص به خود نیاز دارد. این دستگاه ها عبارتند از: دستگاه شور، دستگاه سه‌گاه، دستگاه چهارگاه، دستگاه همایون، دستگاه ماهور، دستگاه نوا، دستگاه راست‌پنج‌گاه

خوانندگی

سبک پاپ

اگر موسیقی یک غذا باشد، سبک پاپ همانند آب نباتی برای آن است. بسیار شیرین و سرگرم کننده. این سبک رمانتیک و عاشقانه است و با رقص و ریتم در دل آن همراه است. سبک پاپ تقریبا غالب ترین سبک در موسیقی است. در این کلاس خوانندگی سبک پاپ یاد می گیرید که چگونه بدون استرس بخوانید و صدا های متنوع همراه با تحریر های آوایی صحیح ایجاد کنید.

سبک جاز و بلوز

در سبک جاز تقریبا تمامی کلمات با شفافیت تمام هجی می شوند و صامت های مجزا زیر مجموعه این سبک هستند. در صورتی که در سبک بلوز تحریر های خشن و ریشه دار با لهجه آوایی منحصر به فرد دیده می شود. برای آشنایی با این سبک می توانید به آثار هنرمندانی چون بی بی کینگ و اریک کلپتون گوش دهید.

سبک راک

این سبک در واقع کودک متولد شده از سبک بلوز است. در کلاس آموزش خوانندگی این سبک تکنیک های بلوز کم و بیش آموزش داده می شود. سبک راک اندر رول کمی سنگین تر و رقصنده تر است. برای خواننده راک شدن باید بتوانید نوت های بالا را به راحتی اجرا کنید.

کلاس خوانندگی و آشنایی با سبک های مختلف

سبک هیپ هاپ

آواز هیپ هاپ همراه با قافیه های ریتمیک و بیت هایی آهنگین است. این سبک به سرعت رشد و پیشرفت داشته و اکنون مورد محبوبیت بسیاری از جوان ها قرار گرفته است. این سبک باعث به وجود آمدن سبک هایی مانند فانک و دیسکو شده است.

آموزش آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی فردوس

آواز اپرا

یکی از رسمی ترین شیوه های خوانندگی در دنیا آواز اپرا می باشد. در این سبک خواننده با ویبراتور های کنترل نشده و انتشار احساسی صدا سروکار دارد. عدم ایجاد ارتباط صمیمی با شنونده باعث شده است که کمترین ارتباط با مخاطب برقرار شود. این سبک را می توان به عنوان یکی از سبک های حماسی و تحسین برانگیز یاد کرد.

با وجود  سبک موسیقی انتخاب کلاس خوانندگی مقداری دشوار به نظر می رسد. پیشنهاد می شود که مدتی به خوبی آثار هنرمندان برجسته هر سبک را گوش کنید و از تصمیم های احساسی و لحظه ای دوری کنید.

منبع: https://www.vocalmatch.com/aware-different-singing-styles/

نوشته قبلی

نکاتی برای نواختن پیانو حرفه ای

نوشته بعدی

نکاتی در رابطه با آواز پاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.